شتاب‌دهنده‌ها به یاری نشر دانشگاهی می‌آیند

با امضای تفاهم‌نامه تأسیس مرکز نشر الکترونیک دانشگاهی (مناد) در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شتاب‌دهنده‌ها به یاری نشر دانشگاهی می‌آیند.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بر اساس تفاهم‌نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اولین شتاب‌دهنده تخصصی تولید و نشر محتوای دانشگاهی شکل می‌گیرد. این مرکز که به بهره‌برداری می‌رسد، بیش از ۱۲۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در قالب فضای کار اشتراکی (coworking space) اداره خواهد شد.

توسعه روزافزون فضاهای کار اشتراکی و جایگاهشان در توسعه زیست‌بوم نوآوری موجب شده است که این فضاها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

فضای کار اشتراکی در ایران به سرعت در حال فراگیر شدن است و با امکانات و ساختاری که دارد، فضایی مطلوب و اقتصادی برای استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط برای خلق و توسعه فناوری‌های جدید و تجاری‌سازی آن‌ها در اختیار می‌گذارد.

بر اساس این تفاهم‌نامه همکاری عملیات بازسازی و تجهیز این مرکز تا ۶ ماه آینده و هم‌زمان با دهه فجر انقلاب اسلامی به پایان می‌رسد و عملیات بهره‌برداری از آن از ابتدای سال ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.

طبق تفاهم صورت گرفته، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بازسازی و تجهیز مرکز نشر الکترونیک دانشگاهی (مناد) می‌پردازد و سازمان فناوری اطلاعات نیز زیرساخت‌های فنی و سخت‌افزاری را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 386298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.