ظریف: پیمان عدم تجاوز بر اتکای به بازیگران خارجی برتری دارد

وزیر امور خارجه پس از سفر به کویت و قبل از عزیمت به شمال اروپا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: تاکید کردم که پیشنهاد ایران برای مجمع گفت وگوهای منطقه‌ای و پیمان عدم تجاوز بر اتکای به بازیگران خارجی برتری دارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمد جواد ظریف» امروز یکشنبه در توییتر خود نوشت:‌ «با ولیعهد و وزیر امور خارجه کویت گفت وگوهای خوبی داشتم. برای بهبودی فوری امیر دعا می‌کنیم».

وی اضافه کرد: «تاکید کردم که پیشنهاد ایران برای مجمع گفت وگوهای منطقه‌ای و پیمان عدم تجاوز بر اتکای به بازیگران خارجی برتری دارد.»

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآورشد: «پس از توقف کوتاهی در تهران برای ارائه گزارش به رئیس‌جمهوری، عازم سفر اسکاندیناوی خواهم شد.»

محمد جواد ظریف که روز گذشته راهی کویت شده بود امروز با نواف جابر الصباح ولیعهد و همچنین همتای کویتی خود دیدار و گفت و گو کرد.

روابط دوستانه و دیرینه ایران و کویت، مسائل منطقه ای از جمله اوضاع فلسطین، ضرورت همکاری در خلیج فارس، شرایط جاری در منطقه، تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران از جمله محورهای گفت وگو و تبادل نظر در این دیدارها بود.

وزیر امور خارجه در دیدار با ولیعهد کویت گفت: ما و شما در این منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی‌اند.

«نواف جابر الصباح» هم در این دیدار ضمن خوشامدگویی گرم و صمیمانه به «محمدجواد ظریف»، از علاقه امیر کویت برای دیدار با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران یاد کرد که به علت بیماری این امکان فراهم نشد.

ولیعهد کویت مصالح منطقه را بالاتر و مهمتر از هر چیزی خواند و گفت: ما همواره برای همکاری و گفت‌وگو آماده‌ایم و آن را به مصلحت منطقه و امنیت و ثبات آن می‌دانیم.
ظریف نیز در این دیدار با آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای امیر کویت، وی را یکی از رهبران با درایت در منطقه خواند.

وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر امور خارجه کویت هم درباره ابعاد مختلف روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای از جمله سوریه و یمن، شرایط جاری در منطقه خلیج فارس، مهمترین مسائل بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر کرد.

کد خبر 386295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.