شاخص کل بورس امروز ۲۷ مردادماه کاهشی شد

شاخص کل بورس که از ساعت ۸و ۵۰ دقیقه امروز افزایشی شده بود اما در نهایت با کاهش ۴۰۰ واحدی به فعالیت خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس تهران امروز با کاهش ۴۱۳ واحدی عدد ۲۶۰ هزار و ۹۹۲ واحد را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز با ۳۸۰ واحد افزایش به رقم ۶۹ هزار و ۳۲۰ واحد رسید. شاخص بازار اول در کانال ۱۹۰ هزار واحدی باقی ماند و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۲۹ هزار و ۲۶۴ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با کاهش ۱۶ واحدی به عدد سه هزار و ۵۰۹ واحد رسید.

براین اساس امروز با دست به دست شدن نزدیک به ۱۳ میلیارد سهم و اوراق بهادار طی ۳۳۱ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۲۱۳۵ میلیارد تومان رسید .

حجم معاملات امروز به عدد ۱۳ میلیارد سهم و اوراق بهادار رسید که نظر آماری طی ده سال گذشته جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. رتبه دوم مربوط به معامله ۱۶ میلیارد سهم و اوراق بهادار در تاریخ بیست و ششم اسفند ۹۶ بود و رتبه نخست هم با معامله ۲۳ میلیارد برگ سهم به تاریخ هجدهم آبان ۸۸ باز می گردد.

همچنین ارزش معاملات روزانه بورس تهران امروز یازدهمین جایگاه را طی ده سال به خود اختصاص داد.

در معاملات امروز نمادهای شپنا، تاپیکو و شپدیس به ترتیب با ۲۸۸، ۱۱۹ و ۴۲ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای همراه، ومعادن و فولاد به ترتیب با ۲۸۲، ۱۰۷ و ۱۰۲ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز وتجارت، خساپا، ثنوسا، فولاد و فاراک پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و صنایع شیمیایی و فراورده های نفتی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین افزایش عرضه های امروز به عقب نشینی شاخص کل بورس تهران از قله تاریخی منجر شد. به رغم آنکه تدپیکس روندی کاهشی به نمایش گذاشت اما حجم داد و ستد سهام نشان دهنده تغییر جهت مجدد شاخص از کانال اصلاح به مدار صعود است.

کد خبر 386289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.