شهرهای خامنه و تفرش پیمان خواهرخواندگی امضا می‌کنند

خامنه_شهردار خامنه از انعقاد پیمان خواهرخواندگی این شهر با شهر تفرش خبر داد.

به گزارش ایمنا، حمید نیکورأی شهردار خامنه با اعلام این خبر، اظهار کرد: پیمان خواهرخواندگی، زمینه‌ توسعه‌ همکاری‌ها در ابعاد مختلف مدیریت شهری، شهرسازی، علمی دانشگاهی، گردشگری و فرهنگی را برای هر دو شهر فراهم می‌کند.

نیکورأی با اشاره به وجوه تشابه دو شهر خامنه و تفرش، عنوان کرد: مهم‌ترین وجه تشابه میان دو این شهر انتساب آن‌ها به اجداد بزرگوار پدری رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و افتخار میزبانی و خدمت به ایشان است.

شهردار خامنه ادامه داد: نسب آیت‌الله خامنه‌ای(دامه‌برکاته) به حضرت سلطان سیدمحمد که از سادات حسینی است و با چهار واسطه فرزند امام سجاد(ع) است می‌رسد که به مناطق مرکزی ایران و شهر تفرش مهاجرت کرده و در آنجا ساکن شده‌اند وسپس سیدمحمد، فرزند سید محمدتقی از اولاد سیدمحمد از تفرش به آذربایجان مسافرت کرده و در شهر خامنه ساکن می‌شوند.

نیکورآی افزود: شهرهای خامنه و تفرش در زمینه‌های مختلف شهری نظیر تاریخ غنی و وجود آثار و اماکن تاریخی متعدد، جغرافیای طبیعی و اقلیم مشابه، وجود دانشگاه، وجود ده‌ها چشمه و قنات بزرگ و کوچک، ظرفیت‌های جذب و توسعه گردشگری و… نیز شباهت‌های زیادی دارند و با عقد پیمان خواهرخواندگی میان این دو شهر زمینه انتقال دانش، تجربه و تخصص بین آن‌ها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد و توسعه زمینه مناسب برای حضور گردشگران در این دو شهر هستیم،  خاطرنشان کرد: این پیمان همزمان با عید سعید غدیرخم در شهر تفرش و در جوار مضجع شریف حضرت سلطان سیدمحمد(ع) جد والای رهبر فرزانه انقلاب امضا خواهد شد.

کد خبر 386286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.