آمادگی اسکورت نفت کش ایرانی در جبل الطارق را داریم

فرمانده نیروی دریایی ارتش از آمادگی نیروهای تحت امر خود برای اعزام ناوگروه به جبل‌الطارق برای اسکورت نفتکش «گریس یک» خبر داد.

به گزارش ایمنا، امیر دریادار «حسین خانزادی» ظهر امروز -یکشنبه۲۷ مردادماه- در حاشیه مراسم روز جهانی دریانوردی در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه آیا ایران برای اسکورت " آدریان دریا" (گیریس یک) به جبل الطارق ناوگروه اعزام خواهد کرد؟ گفت: بنا نداریم ناوگروهی را به جبل الطارق برای اسکورت" آدریان دریا"(گریس یک) اعزام کنیم اما هر زمان که جمهوری اسلامی این درخواست را از ما داشته باشد، ‌نیروی دریایی ارتش آمادگی دارد تا به این منطقه ناو گروه خود را اعزام کند.

امیر خانزادی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص دیدار با مقامات امارات برای حل مشکلات منطقه ای دو کشور گفت: هیچ دیداری در این باره بین دو کشور نبوده است و من از آن بی‌خبر هستم.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح بخشی از اقتدار دریایی کشور هستند و این اقتدار را مکانیزم تعیین می‌کند. ما بخشی از این مکانیزم هستیم که از دریانوردی در کشور حمایت می‌کنیم.

نفتکش ایرانی آدریان دریا (گریس یک) حدود ۴۰ روز پیش به بهانه بی‌اساس «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» ازسوی شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

کد خبر 386285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.