جنگ آب را به تعامل اخلاقی تبدیل می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به پیوستن شهر یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده گفت: جنگ آب را به تعامل اخلاقی برای آب تبدیل می‌کنیم.

به گزارش ایمنا، غلامعلی سفید از پیوستن شهر یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده خبر داد و اظهار کرد: همان‌طور که اطلاع دارید چندی پیش شهر یزد در سازمان بین‌المللی یونسکو ثبت جهانی شد و پیرو همین رخداد نمایندگی دفتر ملی یونسکو نیز در شهر یزد افتتاح شد که در نوع خود منحصربه‌فرد بوده و نخستین دفتر استانی یونسکو در ایران است.

رئیس شورای شهر یزد با بیان اینکه این دفتر در زمینه فرهنگ شهر و اجرای برنامه‌های فرهنگی فعالیت می‌کند، توضیح داد: زمانی که متوجه شدیم یونسکو طرحی با عنوان شهرهای یادگیرنده دارد از طریق شهرداری و شورای شهر اطلاعات و مدارک مورد را برای دفتر یونسکو ارسال کردیم که مورد موافقت این نهاد قرار گرفت.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها با اشاره به سفر دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به یزد اضافه کرد: حضور وی سبب افتتاح دفتر استانی یونسکو در یزد شد و جلسه‌ای آموزشی در خصوص شهرهای یادگیرنده در دانشگاه یزد با همکاری شهرداری برگزار شد که آموزنده بود. وی همچنین با استاندار یزد در حضور سایر دستگاه‌ها و نهادها نیز جلسه‌ای داشتند و اطلاعاتی را ارائه کردند.

وی در خصوص اهداف و اهمیت انتخاب شهر یزد به‌عنوان شهرهای یادگیرنده نیز گفت: عنوان یادگیرنده برای شهرها دوجانبه است به این صورت که هم آموزش‌هایی را به شهرهای دنیا ارائه می‌دهد و هم از آن‌ها آموزش می‌بیند. ما می‌دانیم که در زمینه‌های شهروندی، اجتماعی، فنی و شهری آموزش‌هایی را باید از کشورهای توسعه‌یافته و شهرهای پیشرو دریافت کنیم و در مراودت با آن‌ها شهر یادگیرنده باشیم.

سفید ادامه داد: از سوی دیگر ما دارای یک فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی هستیم که دیگران از این اندوخته‌های ملی و تاریخی محروم هستند و ما می‌توانیم این اندوخته‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

رئیس شورای شهر یزد بابیان اینکه پیوستن شهر  یزد به شبکه جهانی شهرهای یادگیرنده کار جدیدی نبود، افزود: ما کار جدیدی نکردیم بلکه ویژگی‌ها و دارایی‌ها شهر یزد را به دنیا نشان دادیم که مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت و به ثبت رسید.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها با اشاره به ویژگی‌های فرهنگی شهر یزد گفت: امانت‌داری، رواداری، صرفه‌جویی، غیرت کار، خلاقیت و ابتکار، همزیستی مسالمت‌آمیز، توانایی سازش با کویر و کم‌آبی از ویژگی‌های اخلاقی شهر یزد است که قابل‌عرضه به جهان بوده و می‌شود به شهرهای دیگر آموزش داد. ازاین‌رو در جایگاه شهرهای یاد دهنده قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان مبنی بر جنگ آب در آینده شهر یزد اولین همایش اخلاق آب را با همکاری یونسکو برگزار خواهد کرد که بر خواسته از فرهنگ این شهر است. در حقیقت ما تلاش می‌کنیم جنگ آب را به تعامل اخلاقی برای آب تبدیل کنیم.

کد خبر 386282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.