چه کسانی در تقویت اعتقادات دینی نوجوانان تاثیرگذار هستند؟

یک کارشناس دینی گفت: تأثیرگذارترین گروه در تربیت نوجوانان، همسالان و هم کلاسی‌‎ها هستند. و پس از آنها معلمان بیشترین نقش را دارند.

علیرضا پوربافرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص لزوم حضور کودکان و نوجوانان در مساجد و اماکن مذهبی اظهار کرد: این گروه سنی باید در برنامه‌های فرهنگی و متنوعی که در مساجد برگزار می‌شود مشارکت داشته باشند تا بتوانند در آینده تعاملات اجتماعی خوبی را در جامعه از خود نشان دهند.

وی افزود: حضور کودکان و نوجوانان در مدارس علاوه بر مشارکت آنها در فعالیت‌های اجتماعی به تربیت درست آنها نیز کمک می‌کند.

این مدرس معارف اسلامی با بیان اینکه برگزاری نماز جماعت در مدارس، حضور تمامی دانش آموزان در نماز، برقرار بودن رابطه والدین و حضور در  مراسم مذهبی از جمله راهکارهای تقویت اعتقاد در نوجوانان است، ادامه داد: قرائت قرآن کریم و خواندن داستان‌های مذهبی با همکاری همه جانبه همه معلمان و دانش‌آموزان می‌تواند تاثیر بسزایی در اعتقادات دانش‌آموزان داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای تقویت اعتقادات دانش‌آموزان تنها نمی‌توان به معلمان دینی و کتب دین و زندگی اکتفا کرد، گفت: با این روش ممکن است برخی افراد تنها به حفظ کردن کتاب دین و زندگی اکتفا کنند که این کار برای تقویت اعتقاد دانش‌آموزان کم است، برای قوی‌تر شدن اعتقادات دانش‌آموز نیاز به استفاده از روش‌های خلاقانه و جذاب از سوی معلمان است که دانش‌آموزان را به شناخت دین و تقویت اعتقادات علاقمند سازد.

پوربافرانی تصریح کرد: تأثیرگذارترین گروه در تربیت نوجوانان همسالان و هم کلاسی‌ها هستند و پس از آنها معلمان از مهم‌ترین گروه‌های اجتماعی تأثیر گذار در تربیت نوجوانان محسوب می شوند.

این کارشناس دینی تصریح کرد: فضای مجازی اگر به صورت کنترل شده باشد و در آن مطالب مناسب گذاشته شود، خوب است؛ اما اگر کنترل شده نباشد و مطالب آن نامناسب و غیر اخلاقی باشد، می تواند برای دانش آموزان نوجوان که در سن حساسی قرار دارند بسیار خطرناک باشد.

کد خبر 386276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.