۹۹ ضربه شلاق در انتظار مرد متجاوز/ شهریور مسافرت نروید

محاصره یک خانه تیمی در آبادان، تغییرنام ۱۳ هزار و ۲۵۳ نفر در سه ماهه نخست امسال، چیپس و نوشابه مشمول عوارض کالاهای آسیب رسان، دختر شیرازی در دام مرد تهرانی و هشدار سازمان پزشکی قانونی کشور در آستانه پرتلفات‌ترین ماه عناوین بسته خبری اجتماعی ۲۷ مردادماه ایمنا است که در ادامه می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی هر سال مربوط به شهریور ماه است به طوری‌ که در ۱۰ سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۹۲ نفر تنها در ماه شهریور جان خود را از دست داده اند.

مطابق آمارهای موجود، در میان ماه‌های شهریور ۱۰ سال اخیر، بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در سال ۱۳۸۹ با دو هزار و ۴۴۹ نفر و کمترین آن در سال ۱۳۹۵ با یکهزار و ۷۱۱ نفر گزارش شده است.

مرگ روزانه ۶۰ نفر در تصادفات شهریور سال گذشته

بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که میانگین مرگ روزانه افراد در حوادث رانندگی شهریور ماه از ایام نوروز نیز بیشتر است. به عنوان نمونه در سال گذشته (۱۳۹۷)، یکهزار و ۱۰۹ نفر در حوادث رانندگی نوروز جان باختند که میانگین روزانه آن برابر با ۵۵.۴ نفر گزارش شده؛ این در حالی است که آمار تلفات شهریور ماه همان سال یکهزار و ۸۶۳ نفر یعنی روزانه ۶۰ نفر بوده است.

هشدار سازمان پزشکی قانونی کشور

بنا به آنچه آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد فصل تابستان و به ویژه ماه شهریور پرتصادف‌ترین و به دنبال آن پرتلفات ترین ماه سال است و این موضوع حداقل در ۱۰ سال گذشته ثابت بوده است. این ماه همواره رقم قابل توجهی از تلفات حوادث رانندگی را به خود اختصاص می دهد و تعداد تلفات آن بیش از ماه‌های دیگر سال است.

بر همین اساس با توجه به نزدیک بودن ماه شهریور و تعطیلات نیمه دوم این ماه، سازمان پزشکی قانونی به همه هموطنان عزیز توصیه می کند در صورت سفر حتماً نکات ایمنی و توصیه های لازم را حین رانندگی و در طول سفر مورد توجه قرار دهند تا ضمن مدیریت سفر خود با توجه به پیش بینی ترافیک پرحجم در جاده ها، از هرگونه حادثه احتمالی پیشگیری کنند

محاصر یک خانه تیمی توسط پلیس آبادان

سرهنگ سید محسن تقی زاده، رئیس پلیس آبادان گفت: پیرو گزاراشات مردمی مبنی بر اینکه افرادی از طریق ایجاد سرصدا و رفت و آمدهای مشکوک، سرقت از منازل، فروش مواد مخدر و تجمع های اشرار در منطقه سلیج که امنیت و آسایش شهروندان را سلب کرده بودند، بلافاصله عملیات دستگیری این افراد در دستور کار پلیس آبادان قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس آبادان ضمن شناسایی منزل مجردی اشرار پس از هماهنگی با مقام قضایی پاتوق متهمان در محاصره کامل پلیس قرار گرفت و ۴ تن از متهمان دستگیر شدند.

"از مخفیگاه این افراد مقداری مواد مخدر صنعتی، سه قبضه سلاح سرد و تعدادی لوازم سرقتی کشف شد."

قربانیان عروسی خونین به ۶۳ تن رسید

شمار قربانیان انفجار انتحاری شب گذشته در غرب کابل تا این لحظه ۶۳ نفر اعلام شده و تعداد مجروحان نیز به ۱۸۲ نفر رسیده است.

گفتنی است وزارت کشور افغانستان شامگاه شنبه اعلام کرد بر اثر وقوع انفجاری مهیب در یک مراسم عروسی در بخش غربی شهر کابل، پایتخت افغانستان، دهها تن کشته شده‌اند.

شاهدان عینی می گویند در هنگام وقوع انفجار، تالار عروسی مملو از صدها میهمان بوده است. طالبان می‌گوید نقشی در این واقعه که در محله شیعه‌نشین کابل رخ داد، نداشته است.

زمان آغاز استخدام "معلمان حق‌التدریس" اعلام شد

معاون وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه چه آموزش و پرورش پول داشته باشد یا نداشته باشد استخدام "معلمان حق‌التدریس" باید انجام شود، زمان استخدام این دسته از معلمان را اعلام کرد.

علی الهیار ترکمن درباره وضعیت استخدام معلمان حق‌التدریس اظهار کرد: قانون استخدام معلمان حق‌التدریس باید ظرف مدت سه سال اجرا شود یعنی چه در آموزش‌وپرورش امکانات داشته باشیم و چه نداشته باشیم، باید قانون اجرا شود.

وی افزود: درست است که نقدهایی درباره به کارگیری آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی یا برخی از مربیان پیش‌دبستانی مطرح است اما تبدیل وضعیت آنها قانون است و ما موظف به اجرای آن هستیم و دیگر از مرحله نقد گذشته است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره ادعای معلمان حق‌التدریس مبنی بر تخصیص اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومانی در بودجه ۹۸ برای استخدام آنها گفت: زمانی که بودجه سال ۹۸ در حال بررسی بود در جدول شماره ۹ و در ردیف ۵۵۰ هزار، ۴۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای جذب این افراد پیش‌بینی شد اما این موضوع در سقف جدید بودجه که به تأیید سران سه قوه رسیده و ملاک عمل اجرای بودجه در سال ۹۸ است به آموزش و پرورش ابلاغ نشده که ما بخواهیم برای آن تخصیص دریافت کنیم.

الهیار ترکمن متذکر شد: با این وجود ما باید قانون را اجرا کنیم و نباید به فکر "پول" بود؛ از مهر ماه به بعد وارد فرآیند جذب این نیروها خواهیم شد و چه آموزش و پرورش پول داشته باشد یا نداشته باشد، استخدام این افراد ظرف ۳ سالی که در متن قانون مشخص شده، باید اجرا شود.

تغییر نام ۱۳ هزار و ۲۵۳ نفر در سه ماهه نخست امسال

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: در سه ماه نخست امسال (از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال) ۱۳ هزار و ۲۵۳نام در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور اصلاح و تغییر یافت.

 سیف الله ابو ترابی افزود: همچنین در این مدت ۳۲ هزار و ۴۳۲ نام خانوادگی هم در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال اصلاح و تغییر یافته است.

وی اضافه کرد : فراوان ترین نام های دختران که پدر و مادران ایرانی را برای نوزادان خود انتخاب کرده اند به ترتیب شامل: فاطمه، زهرا، حلما، بهار، زینب، یسنا، آوا، باران، مهرسانا، و نازین زهرا است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال تاکید کرد: فراوان ترین نام انتخابی پدر و مادران برای نوزادان پسر هم به ترتیب شامل : امیر علی، محمد، علی، امیر حسین، حسین، ابوالفضل، امیر عباس، سامیار، محمد طاها و ماهان است.

ابوترابی در مورد نام ها ی قابل تغییر گفت: به موجب ماده ۲۰ قانون ثبت احوال و تبصره های آن، انتخاب نام های در فهرست نام های ممنوعه، قدغن است و دارندگان آنها می توانند با رعایت مقررات مربوطه نسبت به تغییر آن اقدام کنند.

ابتکار: به نام دین، خشونت علیه زنان را ترویج ندهیم

معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ما حق نداریم به نام دین خشونت علیه زنان را توسعه و ترویج دهیم زیرا دین اسلام، دین رفعت و مهربانی است و بین زن و مرد به غیر از اصل تقوا هیچ تفاوتی قائل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه به محوریت خانواده در پیشبرد فعالیت‌های اجتماعی تاکید شده؛ به طوری که رئیس جمهور نیز به موضوع تحکیم خانواده و رفع خشونت علیه زنان بارها تاکید کردند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: ما امروز از یک نظام مردم‌سالاری دینی برخوردار هستیم که در عین آزادی، به ارزش‌های دینی بها داده و ضرورت دارد از این ظرفیت در ارتقای توان‌افزایی زنان استفاده شود.

۱۰ مورد فوتی ناشی از گزش جانوران زهری

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر معاونت بهداشت وزارت بهداشت اعلام کرد: در سال جاری، تاکنون ۱۰ نفر بر اثر گزش جانوران زهری فوت کرده اند که ۹ مورد عقرب گزیدگی و یک مورد مارگزیدگی بوده است.

وی به نقل از کوفی عنان دبیرکل اسبق سازمان ملل، مارگزیدگی را چالش پنهان سلامت در دنیا عنوان کرد و افزود: تعداد مارگزیدگی به عنوان مهم ترین بیماری گرمسیری در برخی از کشورها، سالانه به یک میلیون مورد می رسد.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر با اعلام اینکه بیشترین مارگزیدگی به قاره آسیا مربوط می شود، گفت: روزانه ۷۵۰۰ نفر در دنیا مارگزیده می شوند و روزی ۲۰۰۰ نفر می میرند.

دکتر گویا افزود: سالانه ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد مارگزیدگی در دنیا اتفاق می افتد، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر علائم ناشی از سم مار را پیدا می کنند، ۴۰۰ هزار نفر ناتوانی طولانی یا قطع عضو می شوند و ۱۴۰ هزار نفر نیز فوت می کنند.

چیپس و نوشابه مشمول عوارض کالاهای آسیب رسان سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای فهرست کالاهای آسیب رسان سلامت مشمول عوارض در سال ۹۸ را اعلام کرد

در نامه سعید نمکی وزیر بهداشت آمده است: در راستای اجرای ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (بند ۱۰) سیاست های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و با هدف کاهش بار بیماری های غیرواگیر اصلاح فرمولاسیون صنایع تولید کالاهای آسیب رسان به سلامت و تامین مالی پایدار برای نظام سلامت فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت مشمول عوارض و درصد عوارض پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود.

بر این اساس عوارض مصوب برای نوشابه های گازدار مبنی بر وضعیت مرجع خدمات مالی (FSA)، با امتیاز ناسالم ۶، نوشابه انرژی زا با امتیاز ناسالم ۲، انواع نوشیدنی میوه ای گازدار یا بدون گاز با محتوای آب میوه کمتر از ۲۵ درصد، با امتیاز ناسالم ۲، چیپس سیب زمینی با امتیاز ناسالم ۱۶، فرآورده‌های حجیم شده غلات با امتیاز ناسالم ۱۵ ، تولید داخل ۸ درصد و واردتی ۱۰ درصد و برای فراورده های گوشتی اعم از سوسیس کالباس و ژامبون با امتیاز ناسالم ۱۲، برای تولید داخل ۶ درصد و واردات ۱۰ درصد پیش بینی شده است.

براساس تقسیم بندی مرجع خدمات مالی (FSA) ، امتیاز بالاتر از یک برای نوشیدنی ها و امتیاز بالای ۴ برای سایر مواد غذایی به عنوان آسیب رسان به سلامت شناخته می شود.

خبر خوش سردار کمالی برای سربازان امریه

به افرادی که تحت عنوان امریه در ادارات خدمت سربازی خود را می‌گذراندند، کسری تعلق می‌گیرد.

تاکنون به افرادی که تحت عنوان امریه در ادارات خدمت سربازی خود را می‌گذراندند هیچ‌گونه کسری تعلق نمی‌گرفت.این افراد باید حتی با وجود دارا بودن شرایط مختلف کسری، خدمت خود را به صورت تمام می‌گذراندند، اما با ابلاغیه جدید، این افراد نیز می‌توانند از کسری در صورت داشتن شرایط استفاده کنند.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با تایید این خبر می‌گوید: این موضوع به تمامی ادارات و دانشگاه‌ها ابلاغ شده و همه موظفند که این موضوع را رعایت کنند.

وی در خاتمه تاکید کرد: اعمال نکردن کسر خدمت از سوی دستگاه‌ها تخلف محسوب می‌شود.

کشته شدن بیش از ۱۶ هزار نفر هر سال درجاده های کشور

رئیس پلیس راه کشور گفت: سالانه بیش از ۱۶ هزار نفر درجادههای کشور بر اثر تصادفات کشته می شوند .

سردار سرتیپ دوم سید تیمور حسینی افزود: بنا بر تاکید رهبر معظم انقلاب و دستور فرمانده ناجا قرار بود امسال در برنامه کاهش تصادفات با برنامه ریزی‌های انجام شده به کاهش ۱۲ درصدی تصادف در راه‌های کشور دست یابیم، اما آمار نشان میدهد تاکنون ۳ درصد این کاهش محقق شده است؛ که معادل کاهش ۲ هزار نفری جان باختگان است.

سردار سید تیمور حسینی با بیان اینکه در کاهش ۳ درصدی از ۱۶ هزار جان باخته در حال حاضر سالانه ۱۴ هزار فوت بر اثر تصادف در راه‌های کشور ثبت میشود، افزود: ایمن نبودن خودروها، وجود نقاط حادثه خیز و خطای انسانی همچنان در صدر علل تصادفات در راه‌های کشور است.

وی با بیان اینکه همه خودروهای تولید شده در کشور کیفیت پایینی دارند، گفت: قطعا پراید از سال ۹۹ شماره گذاری نمیشود واین خودرو تا ۱۵ سال آینده از راه‌های کشور جمع آوری میشود و حق تردد در راه‌های برون شهری را نخواهد داشت.

توقیف مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی در نائین

سرهنگ ایرج کاکاوند فرمانده انتظامی شهرستان نائین از توقیف محموله بزرگ مواد اولیه محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۲۴ میلیارد ریال خبر داد.

وی با اشاره به جزییات این خبر افزود: ماموران مستقر در ایستگاه بازرسی شهید "شرافت" حین کنترل خودروهای عبوری به ۳ دستگاه کامیون کشنده که از استان های جنوبی عازم تهران بودند، مشکوک و آنها را متوقف کردند.

وی افزود: پس از بررسی های دقیق توسط ماموران مشخص شد مدارک مربوطه با بار داخل خودروها همخوانی ندارد که بلافاصله با هماهنگی مقام قضائی از آن ها بازرسی به عمل آمد و در نتیجه محموله مواد اولیه تولید محصولات آرایشی بهداشتی خارجی قاچاق که در بشکه های بزرگ قرار داده شده بودند، کشف شد.

مرد متجاوز به دختر ۲۲ ساله، به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد

بنابر اظهارات الهه، دختر ۲۲ ساله ای که مورد تجاوز قرار گرفته بود؛ مرد جوان تهرانی با نقشه‌ای طراحی شده در حمام خانه مجردی، وی را وادار به همخوابی کرده است.  

اواخر آبان ماه سال گذشته با شکایت دختری ۲۲ ساله به نام الهه مرد جوان بخاطر آزار و اذیت به این دختر در همسایگی شان بازداشت شد.

این دختر که افسرده شده بود در مراجعه به دادسرا گفت:" از ۳ ماه پیش وادار به ارتباط با مردی به نام بهزاد در همسایگی مان شدم و حالا احساس می‌کنم اگر به همین شکل پیش بروم نابود خواهم شد.خانواده من در شیراز زندگی می‌کنند و من برای تحصیل به تهران آمدم و پدرم خانه‌ای برایم خرید و من به تنهایی در آن زندگی می‌کنم.

دختر گریان ادامه داد: یک روز وقتی دیدم از لوله حمام طبقه بالایی مان آب می‌چکد سراغ آن‌ها رفتم و مرد همسایه با خوشرویی اجازه گرفت تا فردای آن روز برای تعمیرات به خانه ام بیاید پذیرفتم و، چون باید به کلاس می‌رفتم قرار گذاشتیم صبح در را به رویش باز کنم و وقتی کارش به پایان رسید او در را ببندد.

همین کار را هم انجام دادیم و شب وقتی به خانه رفتم دیدم لوله تعمیر شده است البته در طول روز چند باری به موبایل مرد همسایه زنگ زدم و می‌دیدم در حال کار است.

الهه گفت: یک ماه نگذشته بود که از از سوی فردی ناشناس فیلمی برایم ارسال شد که با دیدن آن شوکه شدم. لحظه استحمام من و حتی استراحتم در اتاق خواب فیلم برداری شده بود همان لحظه شک کردم کار مرد همسایه باشد و هنوز در حیرت بودم که پیامی دریافت کردم که نوشته شده بود درست حدس زدید من بهزاد همسایه شما هستم و اگر به حرف های من گوش نکنید این فیلم را پخش می‌کنم و آبرویتان خواهد رفت.

خیلی ترسیدم و او خواست شب به خانه من بیاید تا باهم حرف بزنیم تصورم این بود می‌داند پدرم پولدار است و میخواهد اخاذی کند، اما او خواست با من همخوابی کند، التماس کردم نپذیرفت و مدام تهدیدم کرد تا این که چاره‌ای ندیدم و اجازه دادم.

وی ادامه داد: هر روز افسرده‌تر می‌شدم او بسیار نامرد بود حتی کتکم می‌زد هر بار همسرش را در راه پله‌ها می‌دیدم خجالت می‌کشیدم همه ساعات روزم از خودم متنفر بودم تا این که خواستگاری پیدا کردم و از بهزاد خواستم من و فیلم را فراموش کند تا ازدواج کنم که کلی با من درگیر شد و تهدیدم کرد آبرویم را خواهد برد. چاره‌ای نبود و آمدم شکایت کنم."

با هماهنگی های پلیس بهزاد دریک قرار صوری بازداشت شد و وقتی خود را در برابر افشای رازش دید نصب دوربین در حمام و اتاق خواب الهه را پذیرفت، اما رابطه با او را به گردن نگرفت.

مرد متجاوز گفت: وقتی برای تعمیر لوله آب به خانه الهه رفتم وسوسه شدم تا در غیابش دوربین نصب کنم و، چون شغلم همین بود براحتی این کار را کردم. بعد از یک ماه باز وسوسه شدم الهه را تحت سلطه بگیرم و همین کار را کردم، اما او خودش خواست رابطه داشته باشیم وگرنه من پول می‌خواستم.

پرونده این مرد متجاوز پس از ارجاع به دادگاه کیفری پشت درهای بسته تحت رسیدگی قرار گرفت و قضات وی راکه اصرار داشت تجاوزی در کار نبوده به خاطر اقدامات سیاهش و رابطه نامشروع به ۵ سال زندان و۹۹ ضربه شلاق محکوم کردند و این رای با اعتراض بهزاد در دادگاه عالی رسیدگی شده و مورد تایید قرار گرفت.

کد خبر 386275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.