رکورد منحصر بفرد در میزان طول حفاری روزانه تونل قطار شهری اصفهان

مجری خط دوم قطارشهری اصفهان گفت: میزان طول حفاری روزانه تونل قطارشهری اصفهان با ثبت رکورد ۲۶.۶ متر طول رکوردی را در حفاری تونل‌های متروی اصفهان به ثبت رساند.

سید محسن واعظی‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به حفاری تونل‌های خط دوم قطارشهری اصفهان، اظهارکرد: میزان طول حفاری روزانه تونل قطارشهری اصفهان با ثبت رکورد ۲۶.۶ متر طول رکوردی را در حفاری تونل‌های متروی اصفهان به ثبت رساند.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات حفاری تونل خط دوم قطارشهری اصفهان(مسیر دارک شهرک امام حسین(ع) به میدان امام علی(ع))، به وسیله ماشین مکانیزه حفار(TBM) در دو تونل شرقی و غربی از شمال شرق اصفهان انجام می‌شود.

مجری خط دوم قطار شهری اصفهان تصریح کرد: روز شنبه دستگاه مکانیزه تونل غربی خط دوم در این مسیر به میزان ۱۵.۴ متر معادل ۱۱ رینگ و تونل شرقی خط دوم به میزان ۱۱.۲ متر معادل هشت رینگ حفاری و سگمنت‌گذاری کرد و میزان پیشروی دستگاه حفار در دو تونل به مجموع ۲۶.۶ متر طول روزانه رسیده که این در نوع خود یک رکورد به حساب می‌آید.

وی گفت: این رکورد در ۵.۵ کیلومتر حفاری دو تونله خط یک و همچنین یک کیلومتر حفاری خط دوم قطارشهری اصفهان از نظر میزان پیشروی روزانه دستگاه حفار یک رکورد منحصر به فرد به شمار می‌آید.

واعظی‌فر اضافه کرد: میزان حفاری و سگمنت‌گذاری دستگاه مکانیزه حفار دو تونل (مسیر دارک شهرک امام حسین(ع) به میدان امام علی(ع))از مرز یک کیلومتر گذشت و طول حفاری در تونل غربی به بیش از ۸۰۰ متر و تونل شرقی به بیش از ۲۰۰ متر رسیده است.

به گزارش ایمنا، خط دوم قطارشهری اصفهان از ایستگاه دارک شهرک امام حسین(ع) در شمال شرق اصفهان آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌های حرم زینبیه، عاشق اصفهانی، عمان سامانی، لاله، شاهد، طوقچی، ابن سینا، امام علی(ع)، حافظ، آمادگاه، امام حسین(ع)، خلجا، چهارسو، شهید خرازی، کهندژ، جاوان، صمدیه، رهنان، پیام نور، شمس و ماربین، به خمینی‌شهر می‌رسد.

کد خبر 386258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.