تولید بیش از ۱۶۰۰ جعبه تخم نوغان در شهرستان نطنز
پرورش کرم ابریشم

نطنز- رییس مرکز توسعه نوغان شعبه نطنز گفت: یکهزار و ۶۵۲ جعبه تخم نوغان امسال در شهرستان نطنز تولید و بین متقاضیان در استان اصفهان و استان های همجوار توزیع شده است.

بهرام گلرنگ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز  اظهار کرد: این تعداد جعبه تخم نوغان ۹۰۲ جعبه در شهرستان نطنز بین متقاضیان پرورش کرم ابریشم و مابقی برای ۱۰ استان همجوار توزیع شده است.

وی افزود: از این میزان تخم نوغان توزیع شده حدود ۲۰۰۰ کیلو گرم پیله تَر تحویل شعبه نطنز و مابقی در بازار آزاد برای تامین نخ مورد نیاز مراکز نخ ریسی عرضه شده است.

وی خاطر نشان کرد : امسال به علت افزایش قیمت پیله تَر متقاضیان استقبال چشم گیری برای تولید داشته و درآمد خوبی عاید خانوارهایی که به صورت کسب و کار خانگی مشغول به فعالیت هستند، شده است.

رییس مرکز توسعه نوغان داری شهرستان نطنز افزود: مرکز نوغان داری این شهرستان تنها شعبه در مرکز و جنوب کشور است که همه ساله، از نیمه دوم فروردین لارو نوغان را برای تولید و پرورش پیله کرم ابریشم در اختیار پرورش دهندگان در نطنز و استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، قم، تهران و شیراز قرار می‌دهد.
گلرنگ گفت: نوغان داران می توانند در فضای حدود ۲۰ متر به صورت طبقاتی تا چهار جعبه کرم ابریشم را پرورش دهند و پیله ابریشم تولید شده را به کارخانجات صنعتی ابریشم کشی ارسال کنند.

به گزارش ایمنا، مرکز نوغان نطنز با قدمت حدود ۱۰۰ سال علاوه بر اصفهان، استان های همجوار و مناطق جنوبی کشور را تحت پوشش و توسعه صنعت نوغان داری قرار داده است.

کد خبر 386256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.