امیدوارم جایگاه هنرمندان کشور منطقی شود

سمیرم- دبیر کل مجامع ادبی کشور با بیان این‌که ادبیات هر سرزمینی مادر تمامی هنرهاست، ابراز امیدواری کرد که روزی جایگاه هنرمندان کشور ما همچون تمام دنیا منطقی باشد.

مهرناز آزاد در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم در رابطه با وضعیت هنرمندان این شهرستان اظهار کرد: انگیزه و انرژی فوق العاده‌ای در نوجوانان و جوانان این شهرستان وجود دارد؛ آن ها استعدادهایی هستند که  فردای بسیار خوبی را برای کشور رقم خواهند زد.

وی با اشاره به علاقه جوانان به زبان و ادبیات فارسی، ادامه داد: علاقه مندی نونهالان، نوجوانان و جوانان به شاهنامه و شاهنامه خوانی باعث شد که به تضمین فردای ما توسط آن ها امیدوار شوم.

دبیر کل مجامع ادبی کشور در خصوص برنامه های تدوین شده برای اهالی با استعداد شهرستان‌ها که کمتر دیده می‌شوند، گفت: در دو حوزه آموزش و پژوهش، برنامه های بلند مدت و کوتاه مدتی تدوین شده است که بر اساس آن بسیاری از نونهالان، نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به نویسندگی و سرودن شعر شناسایی شده تا با کسب آموزش راه و روش صحیح این دو هنر را یاد بگیرند.

آزاد با اشاره به اهمیت فعالیت کارگاهی برای علاقه مندان به حوزه نویسندگی و شعر، افزود: در حوزه آموزش به صورت کاملا علمی و آکادمیک کلاس‌هایی به صورت پایه ای برگزار می‌شود تا این موضوعات برای هنرجویان تمرین، تدریس و تدوین شود.

دبیر کل مجامع ادبی کشور در رابطه با برنامه بلند مدت این مجمع برای هنرمندان، ادامه داد: در برنامه های حوزه پژوهش، حداقل به مدت سه تا چهار سال روی یک موضوع کار می‌شود تا خروجی مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به حضور افراد فاخر و سرشناس در مجموعه های شهرستانی، گفت: این افراد پیشینه‌ ادبی بسیار ارزشمندی برای کشور هستند، علاوه بر آن متون نوشته شده توسط این افراد نیز بسیار باارزش است.

آزاد به نبود حمایت جدی از هنرمندان و تحمیل هزینه های سنگین در حوزه پژوهش به این افراد اشاره و تاکید کرد: افرادی که اثر ثبتی و توجیهی داشته باشند صندوق حمایت از هنرمندان وزارت ارشاد در رابطه با چاپ و نشر آثارشان کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: هنرمندان دارای یک اثر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اما افرادی که بیش از دو اثر داشته باشند علاوه بر بیمه، شامل بازنشستگی نیز می‌شوند و اگر بیش از سه اثر ثبتی داشته باشند علاوه بر این موارد مشمول بیمه تکمیلی نیز می‌شوند.

دبیر کل مجامع ادبی کشور با بیان این‌که ادبیات هر سرزمینی مادر تمامی هنرهاست، ابراز امیدواری کرد که روزی جایگاه هنرمندان کشور ما همچون تمام دنیا منطقی باشد.

کد خبر 386252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.