۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
"کیش"، جزیره هوشمند ایران

معاون علمی و فناوری رییس‌ جمهوری، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی و رئیس منطقه آزاد کیش برای ایجاد زیست‌بوم نوآوری و تبدیل شدن جزیره کیش به شهر هوشمند و بهره برداری از برج نوآوری، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در آیین امضای تفاهم نامه همکاری ایجاد  زیست‌بوم نوآوری و تبدیل کیش به شهر هوشمند، هدف از امضای این تفاهم‌نامه را تبدیل جزیره کیش به زیست‌بوم نوآوری و شهر هوشمند عنوان کرد و گفت: هدف از این تفاهم نامه، تبدیل کیش به یک جزیره هوشمند و نوآور است. 

ستاری، بهره‌برداری از برج نوآوری کیش را از محورهای این تفاهم‌نامه دانست و گفت: هدف اصلی این است که با تکیه بر تمامی مزیت‌های ذاتی کیش، یک زیست بوم نوآوری را با شتاب و سرعت بالا در این منطقه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کیش از ظرفیت‌های نهفته ارزشمندی برای رونق اقتصاد دانش‌بنیان به کمک فعالان زیست بوم نوآوری بهره‌مند است، اظهار کرد: اقتصاد دریا، فناوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری و زیست‌فناوری، تنها بخشی از توانمندی‌های نهفته این منطقه است؛ اطمینان دارم به زودی با شکوفا شدن این ظرفیت‌های نهفته به دست شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، تحول تازه‌ای را در اقتصاد دانش‌بنیان و از مبدأ جزیره کیش شاهد خواهیم بود.

ستاری ادامه داد: زیست‌فناوری و تولید داروهای بیوتک، یکی از توانمندی‌های‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی است؛ نطفه‌های اولیه این تحول به زودی در کیش ظهور و بروز پیدا می‌کند و با فضای آماده صادراتی که در این جزیره مهیا است، تحول تازه‌ای در اقتصاد ایجاد می‌شود.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، فرصت‌های آزاد سرمایه‌گذاری را یکی دیگر از ظرفیت‌های کیش دانست و گفت: فرآیندهای پیچیده و دست و پاگیر اداری در کیش کم‌تر وجود دارد. حضور دانشگاه‌های مطرح کشور و فعالیت علمی این دانشگاه‌ها در کیش، یکی دیگر از مزیت‌هایی است که این جزیره را به یک قطب علمی، نوآورانه و فناورانه بدل می‌کند.

یک ساختمان ۱۱ طبقه  به مساحت هشت هزار متر مربع توسط سازمان منطقه آزاد کیش به مدت پنج سال، به برج نوآوری کیش اختصاص یافت تا بستری برای استقرار بخش‌های اثرمند در زیست‌بوم نوآوری شامل شرکت‌های دانش بنیان پیشگام، نهادهای تأمین مالی دانش بنیان و نهادهای زیست بوم فراهم شود.

صندوق نوآوری و شکوفایی از پروژه‌های شرکت‌های دانش‌بینان منطقه آزاد کیش در قالب ارائه تسهیلات، سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی صندوق مشتر در چارچوب دستورالعمل‌های مصوب صندوق حمایت می‌کند.

پس از آماده شدن کاربری ساختمان، پروژه‌های پیشگام توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای هشت هزار و ۳۰۰ مترمربعی مفید اداری این ساختمان، آغاز می‌شود. این فضا در اختیار نهادهای نقش آفرین در زیست بوم نوآوری از جمله شتاب‌دهنده‌ها قرار می‌گیرد و شرکت‌های دانش‌بنیان در این ساختمان کار فناورانه و نوآورانه خود را دنبال می‌کنند.

کد خبر 386238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.