۱.۷۸؛ سرگردان بر فراز میدان‌ شهرداری مادرید

سمفونی رنگ‌ها به فضای بالای میدان شهرداری مادرید جلوه‌ای منحصر به فرد بخشید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هنرمندان آمریکایی در جشن چهارصدمین سالگرد احداث میدان شهرداری مادرید، پایتخت اسپانیا، مجسمه‌ای بسیار زیبا بر فراز این میدان طراحی کردند. این مجسمه که "مادرید ۱.۷۸" نام گرفت، نمادی از چرخه زمانی و تاثیرات زیاد پدیده‌های طبیعی و محیط زیست بر زندگی بشر بود.

"مادرید ۱.۷۸"، که در نهم فوریه ۲۰۱۸ از آن رونمایی شد، به مدت ۱۰ روز در طی جشن بر فراز میدان شهرداری در معرض دید عموم مردم قرار گرفت. در ساخت این مجسمه از الیاف رنگارنگی استفاده شد که از استحکامی ۱۵ برابر بیش‌تر از فولاد برخوردار بود. این الیاف که به هم گره و  بافته شده بود و شکلی پویا داشت، به طور مداوم با وزش باد تغییر شکل می‌داد. روی مجسمه لامپ‌هایی رنگی تعبیه شده بود که شب‌هنگام زیبایی خارق‌العاده‌ای به فضای میدان می‌بخشید.

به گفته طراحان "مادرید ۱.۷۸"، عدد "۱.۷۸" به تعداد میکروثانیه‌هایی اشاره دارد که طی آن یک رویداد فیزیکی باعث تغییر جرم زمین شد و در نتیجه طول مدت روز کوتاه شد. با این وجود هنوز مشخص نیست که عدد "۱.۷۸" به چه رویداد خاصی اشاره دارد.

از نظر طراحان و معماران، اثر هنری ۱.۷۸ در میدان شهرداری مادرید می‌تواند یادآور ارتباط متقابل و پیچیده با چرخه‌های زمانی طولانی‌تر و سیستم‌های دنیای فیزیکی بشر باشد. موادی که در ایجاد این مجسمه هنری به کار برده شده‌ است، درستی این ایده را تایید می‌کرد، چرا که با حرکت هر جز از مجسمه، اجزا دیگر نیز تحت تاثیر قرار می‌گرفت و به حرکت در می‌آمد و این گویای این واقعیت است که محیط اطراف بر احساسات بشر  تاثیر می‌گذارد.

کد خبر 386235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.