مزروعی: چراغ سینمای کودک پس از جشنواره در اصفهان روشن باشد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از همه فعالان حوزه سینما درخواست دارم پس از اتمام جشنواره کودگ چراغ صنعت سینمای کودک را در اصفهان روشن نگه دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی صبح امروز (یکشنبه) در نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان در نطق میان دستور خود ضمن قدردانی از شهرداری اصفهان به دلیل اجرای برنامه " خبربزرگ" اظهار کرد: حدود ۴۰ هزار نفر از شهروندان علی رغم بُعد مسافت در این برنامه ترکیبی همگون ،همزمان و منسجم از مداحی فاخر،شعرخوانی و موسیقی آیینی، هنرهای نمایشی،کلیپ های تصویری، کار با سایه و نور و آتش و نقاشی با ماسه روی شیشه استقبال کردند.

وی افزود: فرم و محتوای منحصربه فرد و بی‌سابقه "خبر بزرگ" جریان آگاهی بخشی و آموزش را سوار بر حامل‌های انرژی و شادی بخش هنر، به جان و کام بییندگان اهدا کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: استقبال هزاران نفری از برنامه خبر بزرگ بیانگر نیاز اصفهان به مجموعه‌ای شایسته برای برگزاری این گونه برنامه‌ها است.

وی همچنین به برگزاری سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: از ۲۸ مرداد موج و فوج آگاهی بخش و شادی آور پروانه‌های سینمای کودک و نوجوان در کوچه به کوچه اصفهان به پرواز در خواهند آمد، بنابر اطلاعات واصله و قراین مشهود، انتظار می‌رود با توجه به اینکه این جشنواره که رسماً و عملاً به اصفهان تعلق دارد، بخش بزرگی از کاستی‌های شکلی و محتوایی برنامه‌های اصلی و جنبی دوره‌های گذشته را نداشته باشد.

مزروعی ادامه داد: باید این جشنواره گامی در راستای توسعه  شهر و شهروندی و حفظ منافع عامه در صرف وجوه عمومی بردارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جشنواره کودک در توسعه صنعت سینما و به ویژه سینمای کودک در اصفهان، صرفاً به عنوان یکی از نقاط عزیمت و مراحل فرآیند به شمار می‌آید، تصریح کرد: تحقق این امر نیازمند برگزاری گردهمایی سایر مولفه‌ها است، از این رو از همه فعالان حوزه سینما دعوت می‌کنم با اتمام جشنواره، موضوع را رها نکرده و چراغ صنعت سینمای کودک را در اصفهان و کشور روشن نگه دارند.

یازدهمین جشنواره مطبوعات اصفهان برگزار می‌شود

همچنین امیر احمدزندآور، رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز  در ادامه این جلسه به برگزاری یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این جشنواره با همکاری خانه مطبوعات، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر، دستگاه ها و نهادهای تخصصی و صنفی  استان اصفهان با شعار " رسانه در گام دوم انقلاب" در شهریور ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری یازدهمین جشنواره مطبوعات و رسانه های الکترونیک استان اصفهان ایجاد رقابت اثربخش و تعالی توان حرفه‌ای و افزایش انگیزه و خلاقیت، ارتقاء کیفی محتوا و پیشرفت رسانه‌ها، توسعه ظرفیت‌های موجود در مطبوعات، تأکید برتوسعه روحیه مطالبه گری توسط اصحاب رسانه و تمهید زمینه پویایی و نشاط مطبوعاتی است.

رئیس خانه مطبوعات استان اصفهان با بیان اینکه یازدهمین جشنواره مطبوعات استان اصفهان در چهار محور حرفه‌ای، محور ویژه، محور جنبی و محور موضوعی برگزار می‌شود، ادامه داد: ترویج فرهنگ نماز در خانواده‌ها،آب و محیط زیست، ایثار و شهادت و دفاع مقدس، آسیب اجتماعی (طلاق، حاشیه نشینی، بیکاری، مواد مخدر و روانگردان و ...)، حقوق شهروندی، حجاب و عفاف، جوانان ورزش و نشاط، شهر خوب/ شهردار موفق، فضای مجازی شبکه‌های اجتماعی، سبک زندگی سالم و ترویج فرهنگ وقف و امامزادگان از محورهای بخش موضوعی این جشنواره بوده است.

وی  با بیان اینکه خبرنگاران آثار منتشر شده خود از تیر ماه ۹۷ تا اول تیر ماه ۹۸  را در بازه زمانی دوم تا ۱۸ مرداد در سامانه  Isfahan.perssfestival. ir بارگذاری کردند، ادامه داد: به دلیل استقبال خوب خبرنگاران از این جشنواره ثبت آثار تا ۲۸ مرداد تمدید شد.

زندآور ادامه داد: هیئت داوران این جشنواره از بین اساتید و روزنامه نگاران برجسته مطرح استان انتخاب شده‌اند، تعداد کل آثار رسیده و جزئیات مربوط به آثار توسط دبیر جشنواره اعلام خواهد شد.

کد خبر 386226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.