توسعه و ایمن‌سازی مسیرهای دوچرخه از نان شب واجب‌تر است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداران مناطق بایستی توسعه و ایمن‌سازی مسیر دوچرخه سواران را از نان شب واجب‌تر بدانند، گفت: تخصیص نیافتن بودجه از سوی دستگاه‌های مسئول در اصفهان برای راه‌اندازی پیست دوچرخه سواری استاندارد، این شهر را از داشتن این فضا محروم ساخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان صبح امروز (یکشنبه) در نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک ولادت امام هادی (ع)، دهه ولایت و گرامی‌داشت بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با اشاره به اهمیت توجه به دوچرخه سواری در شهر اصفهان اظهار کرد: اصفهان روزی به شهر دوچرخه‌ها شهره بوده است و ریشه دیرینه و تاریخی دارد، امروز باید دست خود را به سوی پیشینه نه چندان دور خود دراز کنیم تا شاید با توسل به این ریسمان، باردیگر بتوان رنگ آرامش و احیای دوچرخه سواری را در این شهر بپاشیم.

وی با بیان اینکه امروز سهم دوچرخه در ترددهای شهر اصفهان یک رقمی است، اضافه کرد: باید توجه داشت که استفاده از دوچرخه برای حمل و نقل، کاهش ترافیک و افزایش سلامت شهروندان وسیله‌ای حیاتی است که نباید از آن غافل باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه طی چند سال اخیر شهرداری اصفهان اقدامات خوبی را در راستای ترویج استفاده از این وسیله حمل و نقلی داشته است، ادامه داد: آنچه امروز برای ادامه این راه نیاز است حمایت تمام قد و همه جانبه و فراتر از مدیریت شهری در این زمینه است.

وی با بیان اینکه نزدیک به دو دهه از مناسب‌سازی و ایمن‌سازی شهر برای تردد دوچرخه سواران می‌گذرد و شهروندان نیز اراده جدی برای استفاده از دوچرخه دارند، افزود: چنانچه نتوانیم به خوبی به این مطالبه شهروندان پاسخ دهیم به آنها ظلم کرده‌ایم.

دوچرخه راه‌حل نهایی کاهش آلودگی هوا است

برشان با تاکید بر اینکه دوچرخه می‌تواند راه حل نهایی ما برای بسیاری از معضلات مانند آلودگی هوا و ترافیک باشد، افزود: با راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه می‌توان پیوند شبکه حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و بی آر تی و مترو را ایجاد کرد.

وی ضمن قدردانی از شهرداری اصفهان به منظور ایمن‌سازی پارک‌ها برای تردد موتورسیکلت اظهار کرد: همچنین درخواست می‌شود شهرداری نسبت به یکپارچه سازی خطوط دوچرخه سواری در شهر اصفهان و همچنین توسعه مسیرهای تفریحی در پارک‌ها اقدام کند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان راه‌اندازی مسیرهای دوچرخه درباغ‌های بانوان را امری ضروری دانست و افزود: باید برای توسعه باغ‌های بانوان و بهره‌برداری بهتر از این باغ ها اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهر در انتظار تصمیمات شورای شهر است، ادامه داد: مردم منتظر هستند سفرهای خود را با دوچرخه انجام دهند و ما باید با تصمیمات خود اراده آنها را تضمین کنیم و با توسعه و ایمن سازی مسیرها این خواسته را محقق سازیم.

برشان با بیان اینکه شهرداران مناطق بایستی توسعه و ایمن‌سازی مسیر دوچرخه سواران را از نان شب واجب‌تر بدانند، گفت: تخصیص نیافتن بودجه از سوی دستگاه‌های مسئول متولی در اصفهان برای راه‌اندازی پیست دوچرخه سواری استاندارد این شهر را از داشتن این فضا محروم ساخته است. چنانچه این پیست دوچرخه سواری راه‌اندازی شود می‌تواند برای بانوان نیز فضای خوبی برای دوچرخه سواری باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بسیاری از طرح‌هایی که برای نخستین بار در شهر اصفهان انجام می‌شود، در دیگر شهرها الگو خواهد شد، گفت: هر چند شرایط اقتصادی مناسب نیست، اما باید روزنه امید را در دل مردم روشن نگه داریم، طرح " بفرمایید دوچرخه" از جمله طرح‌هایی است که اجرای فاز دوم آن مطالبه شهروندان است و باید با رایزنی با اصناف این خواسته را محقق سازیم.

وی با بیان اینکه همچنان باید در شهر اصفهان نسبت به استفاده از دوچرخه در ترددها فرهنگسازی انجام شود، افزود: برای این امر نیز باید ادامه دهنده طرح " هم‌رکابی" باشیم.

کد خبر 386215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.