تابش: نوجوانان قدر هم‌نفسی با اساتید سینمای کودک را بدانند

دبیر سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: برگزاری المپیاد فیلم سازی نوجوانان شبیه انتقال مشعل المپیک از فردی به فرد دیگر است. این المپیاد برای یک مقطع سنی خاص اجرا می‌شود و ادامه دادن آن به عهده خود نوجوانان است..

علیرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص سومین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور با بیان اینکه المپیاد دارای محدودیت سنی است، اظهار کرد: خروجی المپیادها به میزان فعالیت، عشق و علاقه نوجوانان به فیلمسازی و جذب شدن به مراکز فرهنگی هنری مانند کانون پرورش فکری، سینمای کودک و نوجوان و... بستگی دارد.

وی افزود: خوشبختانه استان های مختلف کشور ظرفیت‌های آموزشی خوبی دارند و افراد با استعداد باید فرصت شناخته شدن را از میان افراد مختلف داشته باشند. مهم‌ترین هدف المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور این است که استعدادهای عرصه نویسندگی، فیلمسازی و... را شناسایی کند.

دبیر سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با بیان اینکه پیشرفت این هنرمندان به شرایط و محیط خانوادگی و علایق آنان بستگی دارد، تصریح کرد: جامعه فرهنگی هنری در این المپیاد به آنها توجه می‌کند. در طول سال در انجمن سینمایی جوانان، بنیاد سینمای فارابی و... زمینه برگزاری هرچه بهتر المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور فراهم می‌شود، ادامه این مسیر و میزان کیفیت آن به خود نوجوانان باز می‌گردد.

تابش افزود: برگزاری این المپیاد شبیه انتقال مشعل المپیک از فردی به فرد دیگر است. این المپیاد برای یک مقطع سنی خاص اجرا می‌شود و ادامه دادن آن به عهده خود نوجوانان است که با برنامه ریزی مناسب، کتاب خواندن و... بتوانند راه مناسبی را انتخاب کنند.

وی در خصوص تفاوت‌های سومین دوره المپیاد فیلمسازان نوجوان با دوره‌های گذشته گفت: ویژگی مهم المپیاد امسال این است که بخش ایده به آن اضافه شده و صرفاً به فیلم‌های کوتاه ساخته شده توسط نوجوانان تکیه نکردیم. بخش ایده قسمت وسیعی از المپیاد است که بسیاری از نوجوانان را به المپیاد راه می‌دهد.

دبیر سی‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان افزود: امسال از اساتید حوزه فیلم کودکان و نوجوانان در خواست کردیم که به عنوان استاد راهنما المپیاد را راهنمایی کنند و هشت نفر از این اساتید با تمام مشغله‌هایشان این مهم را قبول کردند تا این چند روز را در اصفهان و همراه با نوجوانان بگذرانند و به درستی از تجارب آنها استفاده کنند. این تجربه گفت‌وگوی ناب میان اساتید و فیلمسازان نوجوان کشور است. امیدوارم نوجوانان قدر این همنشینی و همنفسی با اساتید سینمای کودک و نوجوان را بدانند و این المپیاد نتایج پرثمری برای جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان داشته باشد.

کد خبر 386211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.