آغاز عملیات سه پروژه بزرگ بهسازی و آسفالت در شهر زاهدان

عملیات اجرایی سه پروژه بزرگ بهسازی، زیرسازی و آسفالت در سه محور اصلی خیابان امام خمینی (ره) غربی، بلوار شهید طباطبایی و خیابان سعدی در محدوده منطقه سه شهرداری زاهدان به صورت همزمان آغاز شده است.

به گزارش ایمنا، جمشید میری، معاون امور زیربنایی و عمرانی شهرداری زاهدان با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه بهسازی خیابان سعدی شامل تهیه و اجرای بتن آسفالتی به مساحت ۶۴۳۵مترمربع و احداث کانال هدایت آبهای سطحی به طول ۲۶۰ متر است که عملیات احداث کانال هدایت آبهای سطحی آن به پایان رسیده و به زودی عملیات زیرسازی و روکش بتن آسفالتی آن آغاز خواهد شد.  

وی افزود: بهسازی و آسفالت بلوار شهید طباطبایی از اطراف میدان امام خمینی (ره) تا بلوار شهید فاضلی تا دوماه آینده اجرایی می‌شود.

 میری ادامه داد: یکی دیگر از طرح‌های در دست اقدام شهرداری زاهدان، پروژه بازسازی خیابان امام خمینی (ره) حد فاصل بلوار سرداران شهید تا بلوار شهید مزاری است که  با بکارگیری روش احیای عمیق آسفالت (FDR) با استفاده از دستگاه WR برای نخستین بار در شهرداری زاهدان انجام خواهد شد. 

وی افزود: این روش یکی از موثرترین راهکارهای مورد نظر روش احیای عمیق است که به کمک دستگاه WR  آسفالت موجود را به همراه لایه خاک زیر آن تراشیده و با مقدار مشخصی از سیمان و درصد رطوبت لازم اختلاط و متراکم می کند که می تواند مزایای بازسازی را شامل سرعت بسیار بالا در اجرا و کاهش هزینه های اولیه به همراه داشته و با توجه به نیاز نداشتن به جابجایی مصالح حاصل از تخریب، موجب حفاظت از محیط زیست نیز شود.

وی تاکید کرد: این پروژه شامل اجرای عملیات هایی نظیر تخریب، زیرسازی و آسفالت به مساحت ۲۱۲۴۰ مترمربع و احداث کانال هدایت آبهای سطحی به طول ۵۰۰ متر است. 

وی یادآور شد : شهرداری زاهدان برای اجرای هر چه بهتر برنامه‌ها و پروژه‌ها نیازمند همکاری و مشارکت عموم شهروندان است؛ که در این راستا علاوه بر شهروندان باید تمامی دستگاه ها نیز همکاری و تعامل خود را بیش از پیش با شهرداری گسترش دهند.

کد خبر 386195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.