اراضی موقوفه، مانع توسعه شهر ورنامخواست

شهردار ورنامخواست گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی این شهرداری و توسعه این شهر، اعلام موقوفه بودن بخشی از اراضی شهری است.

علیرضا اطهری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی شهر و مردم ورنامخواست را طرح موقوفه بودن زمین‌های شهری د انست و اظهار کرد: این طرح در سال‌های گذشته سبب شده توسعه و رونق شهر را تحت تأثیر قرار داده است، بنابراین رفع این معضل از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان شهری به‌ویژه نمایندگان مردم در دوره پنجم شورای اسلامی و مدیریت شهری بوده است.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه اداره اوقاف بخشی از اراضی شهر ورنامخواست را موقوفه می‌داند در یک سال اخیر اسنادی که در اختیار این سازمان بود بارها بررسی شد و با پیگیری‌های انجام شده کارشناسان اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک تهران از موقعیت و وضعیت اراضی شهری مورد ادعای طرح موقوفه بودن، بازدید کردند.

شهردار ورنامخواست تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی زیادی بر موقعیت جغرافیایی و اسناد و اظهارنامه‌های موجود در خصوص وضعیت فعلی اراضی شهری ورنامخواست انجام شد و در نهایت اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان در سال ۹۴ با قاطعیت اعلام کرد اراضی داخل محدوده این شهر وقف نبوده و اراضی موقوفه موجود مربوط به زمین‌های زراعی است.

اطهری‌فرد خاطرنشان کرد: ادارات‌کل ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که سه رکن مهم اظهارنظر در پرونده موقوفه بودن اراضی شهر ورنامخواست هستند، معتقند که باید مشکل ادعای موقوفه بودن اراضی شهری ورنامخواست به سرعت رفع و حق مردم استیفا شود.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این مشکل که مانع بزرگی در مسیر توسعه این شهر است در آینده نزدیک رفع و امکان اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی بیشتری فراهم شود.

کد خبر 386176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.