کشف شیوه جدید برای درمان سرطان سینه

بررسی‌های اخیر محققان نشان می‌دهد، انرژی الکترومغناطیسی روند پیشرفت سلول‌های سرطان سینه را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سول‌های سرطانی می‌تواند در سراسر بدن پخش شود و سرطان قابل درمان را به یک مورد کشنده تبدیل کند. بعضی از سلول‌های سرطانی در حین پخش‌شدن در قسمت‌های مختلف بدن از بین می‌روند، در حالی که تعدادی از آن‌ها به قسمت دیگر بدن منتقل شده و تومورهای بیشتری تشکیل می‌دهند. از آنجا که اکثر روش‌های درمان برای بهبود سرطان "متاستاتیک" سینه (گسترش سرطان از پستان به سایر ارگان‌های اطراف مانند کبد، ریه، مغز و استخوان) موثر نیست، بسیار ضرورت دارد که روش‌هایی برای جلوگیری از پخش‌شدن سلول‌های سرطانی پیدا کنیم. 

برای نیل بدین هدف، گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایالتی اوهایو در آمریکا به تازگی ابزاری اختراع کردند که با استفاده از انرژی الکترومغناطیسی کار می‌کند و می‌تواند انتقال سلول‌های سرطانی را هدف قرار دهد. ابزار جدید این قابلیت را دارد که مسیر حرکت سلول‌های سرطانی را از طریق یک میکروسکوپ، دنبال کند. محققان این دستگاه را در محیط آزمایشگاه مورد بررسی قرار دادند؛ آن‌ها دریافتند سلول‌های سرطانی به انرژی مغناطیسی، پاسخ می‌دهند. محققان توانستند نحوه تاثیر این نوع انرژی را بر شکل و حرکت سلول‌های سرطانی بررسی کنند.

به گفته محققان سلول‌های سرطان سینه "سه گانه منفی" با سایر سلول‌های سرطان تفاوت دارد و فاقد گیرنده استروژن یا پروژسترون برای ملحق‌شدن به هورمون‌ها و عوامل رشد است. زمانی که یک سلول سرطانی هیچ نوع گیرنده‌ای ندارد، هورمون‌درمانی، موثر واقع نمی‌شود. بنابراین وقتی فرد به سرطان سه گانه منفی مبتلا می‌شود، پزشکان از روش‌های دیگر مانند شیمی‌درمانی استفاده می‌کنند. نتیجه بررسی‌های جدید نشان داد این نوع سلول‌ها، بیشتر از بقیه سول‌های سرطانی به میدان‌های الکترومغناطیسی پاسخ می‌دهند.

به گفته محققان، استفاده از انرژی الکترومغناطیسی در کنار درمان‌های دارویی خاص، می‌تواند از پخش‌شدن سلول‌های سه گانه منفی جلوگیری کند، اما در آینده باید تحقیقات بیشتری در مورد تاثیر میدان‌های الکترومغناطیسی بر بدن انسان صورت گیرد.

نتایج این مطالعه در مجله Communications Biology منتشر شده است.

کد خبر 386170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.