اشتری: ۳۰ هزار پلیس امنیت زائران اربعین را برقرار می کنند

فرمانده نیروی انتظامی در سفر به عراق با وزیر کشور عراق دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین اشتری اظهار کرد: پلیس در اربعین از ۳۰ هزار نفر نیروی خود برای برقراری امنیت و تسهیل در سفر زائرین ایرانی استفاده خواهد کرد، ضمن اینکه نیروی انتظامی برای برگزاری باشکوه این مراسم عظیم معنوی همکار و در کنار شما خواهد بود.

فرمانده ناجا با اشاره به توانمندی های پلیس جمهوری اسلامی ایران، خاطر نشان کرد: آمادگی داریم توانمندی، ظرفیت ها و تجربیات خود را برای ارتقاء پلیس عراق در اختیار بگذاریم و متقابلا از تجربیات استفاده کنیم.

زائران ایرانی صرفاً با گذرنامه معتبر وارد عراق شوند

وزیر کشور عراق نیز در این دیدارگفت: تسهیل سفر زوار در اربعین کار بزرگی است و اجر و ثواب زیادی دارد و خداوند بر ما منت گذاشت تا این کار به دست ما انجام شود.

وی افزود: در عراق کمیته ویژه ای برای اربعین داریم که مسائل مربوط به اربعین در این کمیته مطرح و حل و فصل می شود و هر ساله شاهدیم که مراسم اربعین باشکوهتر برگزار می شود.

وزیر کشور عراق گفت: در ایام اربعین زائران ایرانی صرفاً با گذرنامه معتبر، بدون روادید وارد کشور عراق خواهند شد و  تلاش ما بر این است که مرز خسروی نیز برای زائران اربعین بازگشایی شود.

سرلشکر یاسین طاهر الیاسری خاطر نشان کرد: به تجربیات پلیس جمهوری اسلامی نیاز داریم، قبلاً هیئتی جهت آشنایی و کسب تجربه به ویژه راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی در عراق، همچنین نحوه خدمات دهی به مردم از طریق بخش خصوصی به ایران اعزام شده اند، امیدواریم با همکاری پلیس ایران در اسرع وقت این مراکز را راه اندازی کنیم.

کد خبر 386167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.