نرخ بیکاری استان به ۱۰.۷ دهم درصد رسید

معاون اقتصادی استانداری اصفهان گفت: در سه ماه امسال نرخ بیکاری در استان اصفهان از ۱۴.۱ درصد به ۱۰.۷ دهم درصد کاهش داشته است و این رقم را باید تا پایان سه ماهه دوم سال به پنج درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، سید حسن قاضی‌عسکر امروز (شنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: در جهت منطقی سازی فرایندها در یک سال گذشته بروکراسی اداری برای توسعه سرمایه‌گذاری از یک سال به یک ماه کاهش یافته است.

وی گفت: استان اصفهان در موقعیت جغرافیایی خشک و نیمه خشک قرار دارد و به همین دلیل صنایع آب پرور جوابگوی اشتغالزایی نیست و باید روی سرمایه‌گذاری تمرکز کرد.

معاون اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: در سه ماه امسال نرخ بیکاری در استان اصفهان از ۱۴.۱ درصد به ۱۰.۷ دهم درصد کاهش داشته است و این رقم را باید تا پایان سه ماهه دوم سال به پنج درصد برسد.

 وی تأکید کرد: برای جذب سرمایه‌گذار کمیته رفع موانع تولید و کارگروه سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شود چرا که اگر برای جذب سرمایه گذار اقدام نشود استان‌های دیگر سرمایه‌گذاران را شکار خواهند کرد می‌کنند.

قاضی‌عسکر خاطرنشان کرد: دولتی بودن اقتصاد مانعی برای تولید است، مشکل دیگر اقتصاد سیاست سرکوب نرخ ارز بود که کمی اصلاح شد اما ارز ۴۲۰۰ تومانی که منشأ اصلی رانت و فساد در کشور است، هنوز وجود دارد.

وی با بیان اینکه دشمن نقطه ضعفی در اقتصاد کشور پیدا کرد و جنگ اقتصادی را علیه کشور تحمیل کرد، تصریح کرد: سود یارانه‌ها به طرف سرمایه داران می‌رود، پرداخت نادرست یارانه‌ها در حوزه اقتصاد و توسعه‌های عمرانی و تکنولوژی رشد خوبی نداشته است و حتی به اقتصاد کشور ضربه وارد کرده است، سال گذشته رشد در حوزه صنعت به منفی 9 درصد رسید و در حوزه خدمات نیز دو سوم درصد رشد داشتیم.

امسال دو رویداد مهم فرهنگی در گلپایگان برگزار شد

همچنین، حسین یارمحمدیان، فرماندار گلپایگان در ادامه با بیان اینکه برگزاری آزمون ترنم وحی کشوری با حضور ۱۲۰ حافظ کل قرآن و جشنواره بزرگ کباب و لبنیات دو رویداد مهم قرآنی و فرهنگی در تاریخ گلپایگان بودند، اظهار کرد: جشنواره کباب و لبنیات حضور گردشگران را در گلپایگان فراهم کرد که گردش مالی به همراه داشت.

وی تصریح کرد: امسال برای نخستین سال از محل تملک دارایی ۲۵۰ میلیون تومان بودجه به کانون‌های مساجد تخصیص داده شده است و از طرفی استاندار قول حمایت مالی برای ره اندازی دبیرخانه دائمی ستاد برنامه‌های قرآنی در شهرستان گلپایگان و خوانسار داد.

اسلامی که در آن ولایت نباشد اسلام امریکایی است

همچنین حجت الاسلام محمدتقی کرامتی، امام جمعه گلپایگان اظهار کرد: نماز منشا برکات و ثمرات است و باید در امر توسعه فرهنگ اقامه نماز تلاش شود.

امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه اسلامی که در آن ولایت و امامت نباشد اسلام آمریکایی است، گفت: نماز پرچم اسلام و هویت دین مبین اسلام است که پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) برای احیای آن جان دادند، امام حسین(ع) حتی در روزعاشورا نماز را برپا کرد.

کرامتی با تأکید براینکه شرکت‌های خصوصی به نماز اول وقت اهمیت دهند، گفت: بیش از هشت و نیم میلیارد تومان معوقه پرداختی به ائمه جماعات نماز مدارس بدهکار هستیم.

بانک‌ها چک‌های بدون پشتوانه مالی صادر نکنند

در ادامه نجفعلی علیان، رییس دادگستری گلپایگان، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های قوه قضاییه کاهش ورودی پرونده‌ها و مراجعات مردمی به دادگستری است چرا که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: بانک‌ها در تحوبل دسته چک‌ها به متقاضیان دقت بیشتری داشته باشند، یکی از مواردی که در امور مالی مردم خلل ایجاد می‌کند چک‌های بدون پشتبانه مالی است که در امور اقتصادی بی‌نظمی ایجاد می کند.

کد خبر 386164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.