خانواده‌ها از سلامت روان فرزندان خود غافل شده‌اند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش گفت: تمام دغدغه‌های خانواده‎ها سلامت جسمی فرزندان است و از سلامت روانی دانش‌آموزان غافل شده‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش ‌و پرورش، علیرضا کاظمی با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین به‌عنوان یک سند تربیتی و پرورشی است، اظهار کرد: از ویژگی‌های استراتژیک سند تحول، دستیابی دانش‌آموزان به مراتبی از حیات طیبه است که شامل تمام ساحت‌های تربیتی می‌شود.

وی گفت: یکی از اشکالاتی که در جامعه وجود دارد این است که نگاه به ساحت تربیت زیستی دانش‌آموزان یک نگاه متعادل و متوازن نیست به این معنا که تمام دغدغه‌های خانواده‎ها بر سلامت جسمی فرزندان است و از سلامت روانی دانش‌آموزان غافل شده‌اند این در حالی است که سلامت روحی و روانی نقش مهم‌تری از سلامت جسمی در یادگیری و تعالی و رشد و تحقق ساحت‌های تربیتی دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به ضرورت اعمال نگاه متعادل به‌سلامت جسم و سلامت روان افزود: امروز یکی از مأموریت‌های مهم این وزارت خانه این است که سلامت روانی و اجتماعی را به گفتمان اصلی جامعه تبدیل کنیم و مشارکت همه ذینفعان را لحاظ کنیم.

کاظمی گفت: می‌توانیم از ظرفیت شبکه بزرگ معلمان و مدیران، تشکل‌های دانش‌آموزی و همکاران بهره ببریم تا نهضت فرهنگی پیشگیری را رقم بزنیم، ضمن اینکه با کمک ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز برنامه‌هایی مانند طرح «یاریگران زندگی» را در دست اجرا داریم.

وی به ظرفیت سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آموزش‌ و پرورش به دلیل گستردگی کار، نیاز به همکاری و مشارکت همگان دارد و ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه مراقبت از آسیب‌های اجتماعی، یکی از شرکای ماست و اتفاقاً نگاه فرهنگی به موضوع دارند.

کاظمی به آرامش روانی اشاره کرد و گفت: هرچقدر پیوند خود، خانواده و دانش‌آموزان را با سرچشمه وحی بیشتر کنیم، ارتباط دینی و معنوی خود را با نماز و قرآن استمرار بخشیم از آرامش بیشتری برخوردار خواهیم بود.

کد خبر 386159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.