پویشی برای صعود کودکان کار بر قله ورزش

مدیرعامل پویش صعود گفت: صعود پویشی است که سعی دارد با یک صدا کردن سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان کار، علاوه بر مطالبه خلاءهای موجود در ورزش کودکان در شرایط دشوار، به استعداد یابی و پرورش حرفه‌ای این کودکان بپردازد.

غزال سلیمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پویش مردم نهاد صعود با هدف استعدادیابی و حمایت از ورزش کودکان کار فعالیت می کند و در این راستا اردوی انتخابی تیم کودکان کار اصفهان طی دو مرحله در ۹ و ۲۵ مرداد ماه با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان و همکاری سازمان های مردم نهاد حوزه ی کودک کار اصفهان از جمله مهر زنده رود، مهردستان سپهر(سرمد)، خیریه فضه، مهرورزان، جمعیت امام علی اصفهان، طلوع مهر و دوستی، سفیرنور در ورزشگاه گل نرگس برگزار شد.

وی با بیان اینکه از بین ۹۰ کودک ۲۷ نفر در رده سنی زیر۱۶ سال برای تیم های ورزشی انتخاب شدند. افزود: دیدار نمادین تیم منتخب کودکان کار پویش صعود و تیم فولاد مبارکه سپاهان باعث شد که دو تن از بازیکنان تیم منتخب صعود توسط باشگاه سپاهان انتخاب و جذب شوند.

سلیمان ادامه داد: امیدواریم بعد از آماده شدن تیم منتخب اصفهان بتوانیم با برنامه ریزی برای کودکان و برگزاری بازی های دوستانه با باشگاه های حرفه ای، تلاش بر جذب این بچه ها در باشگاه ها داشته باشیم و قطعا سپاهان در این مسیر ما را همراهی خواهد کرد.

مدیرعامل پویش صعود با اشاره به موضوع کار کودکان، گفت: باتوجه به اینکه اغلب این کودکان ساعات زیادی از روز سرکار هستند، سعی بر تعامل با صاحبان کار آنان داریم به صورتی که که مشکلی برای کودکان پیش نیاید و حداقل هفته ای یک جلسه تمرین زیر نظر مربیان کاملا حرفه ای در یکی از مجموعه های شهرداری داشته باشند.

وی با بیان اینکه کودکان کار تحت حمایت سازمان های مردم نهاد هستند، اظهار کرد: موارد مددکاری، آموزشی و.. زیر نظر موسسات انجام می شود و ما وارد این موارد نمی شویم. در حال حاضر برنامه ما ورزشی و موارد مرتبط با آن است.

سلیمان خاطرنشان کرد: پویش صعود سعی دارد با یک صدا کردن سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان کار، علاوه بر مطالبه خلاء های موجود در ورزش کودکان در شرایط دشوار، به استعداد یابی و پرورش حرفه ای این کودکان بپردازد.

به گزارش ایمنا، این پویش فعالیت خود را با رشته فوتبال به عنوان پر طرفدارترین رشته ورزشی و همراهی نیمانکیسا، مدیرتوسعه تیم های پایه فدراسیون فوتبال، به عنوان رئیس هیئت مدیره پویش و افراد توانمد دیگر آغاز کرده و در این راستا شروع به تشکیل تیم ها منتخب کودکان کار کرده است.

کد خبر 386142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.