رشد مثبت شاخص کل بورس امروز ۲۶ مردادماه

شاخص کل بورس که از ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه امروز روند افزایشی در پیش گرفته بود، در ساعت ۹ و ۵۵ دقیقه کاهشی شد و در پایان با ۱۴ واحد افزایش نسبت به ابتدای روز، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص بورس اوراق بهادار تهران امروز با افزایش ۱۴ واحدی عدد ۲۶۱ هزار و ۴۰۵ واحد را ثبت کرد. شاخص هم وزن نیز با ۶۶۷ واحد افزایش به رقم ۶۸ هزار و ۹۳۹ واحد رسید. شاخص بازار اول در کانال ۱۹۰ هزار واحدی باقی ماند و شاخص بازار دوم نیز عدد ۵۲۹ هزار و ۷۰۷ واحد را ثبت کرد. همچنین آیفکس با افزایش هشت واحدی به عدد سه هزار و ۴۵۲۶ واحد رسید.

بر این اساس امروز با دست به دست شدن سه میلیارد و ۸۸۴ میلیون سهم و اوراق بهادار طی ۳۵۹ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات به بیش از ۱۲۸۰ میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز نمادهای اخابر، بورس و خودرو به ترتیب با ۲۰۹، ۱۹۱ و ۱۰۴ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نمادهای  پارس، رمپنا و فولاد به ترتیب با ۲۱۹، ۱۶۷و ۱۵۵ واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را ثبت کردند. همچنین امروز  وتجارت، خساپا، فولاد، ثنوسا و رمپنا پربیننده ‌ترین نمادهای بورسی بودند. از سوی دیگر در پایان داد و ستد امروز بورس تهران، خودرو برترین گروه صنعت بود و صنایع شیمیایی و بانک به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

همچنین امروز در حالی شاهد فضای آرام معاملاتی  بورس تهران بودیم که تدپیکس با رشد اندک ۱۴ واحدی  رکورد جدید  ثبت کرد و عدد ۲۶۱ هزار و ۴۰۵ واحد را نشان داد. به گفته کارشناسان با وجود فضای مبهم تجارت بین الملل اما همچنان ظرفیت افزایش قیمت های جهانی وجود دارد و شاخص بورس تهران نیز به صعود خود ادامه می هد.

کد خبر 386137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.