کوچ دوباره جشنواره به همدان

بیست و نهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از سوم لغایت هشتم مهرماه ۱۳۹۴ به دبیری علیرضا شجاع نوری، علی رغم رایزنی‌ها برای برگزاری در اصفهان، بار دیگر به همدان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بیست و نهمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان، نخستین المپیاد فیلم سازی نوجوانان نیز برگزار شد. این المپیاد به همت بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران، طی فراخوانی از سراسر کشور راه اندازی شد. پس از استقبال هزار نفری علاقمندان، بیش از ۴۰۰ فیلم کوتاه دریافت شد و نهایتاً ۸۶ فیلم در جشنواره شرکت کردند.

در مراسم اختتامیه به شهدای فاجعه منا ادای احترام شد و جایزه ویژه دبیر جشنواره به فیلم به دنبال زندگی ساخته دنیا کرم زاده اهدا شد. این فیلم به واقعه منا توجه ویژه‌ای کرده بود.

در بخش مسابقه سینمای ایران فیلم‌هایی نظیر آسمان آبی مادرم به کارگردانی علی قوی تن، بدون مرز اثر امیرحسین عسگری و پرونده‌ای برای سارا به کارگردانی نادر مقدس شرکت داشتند و در بخش مسابقه سینمای بین الملل نیز فیلم‌هایی چون پرندگان مهاجر اثر الیویر رینگر محصول مشترک بلژیک و فرانسه، رؤیاهای شمردنی اثر آمول گوپته از کشور هند و زندگی نینو فیلم سیمون فان دوسلدوروف محصول کشور هلند حضور داشتند.

پروانه زرین بهترین فیلم نامه در بخش سینمای ایران اهدا شد به سید رضا صافی و مریم رنجبر برای فیلم پینوکیو، عاموسردار و رئیسعلی این فیلم به عنوان بهترین فیلم نیز در بخش سینمای ایران انتخاب شد؛ همچنین بهرام و بهمن آرک برای فیلم سویوق پروانه زرین بهترین کارگردانی را دریافت کردند.

در بخش بین الملل نیز فیلم گمیچی به کارگردانی مجید اسماعیل پارسا پروانه زرین بهترین فیلم و بهترین کار گردانی را دریافت کرد. پروانه زرین بهترین کارگردانی اثرکوتاه و نیمه بلند پویانمایی در بخش سینمای ایران نیز به محمد زارع و شلاله خیری برای فیلم دخترک آت آشغالیاهدا شد.

داستان انیمیشن دخترک آت آشغالی در مورد دختری تنها و متفاوت است که به خاطر ظاهر عجیب و غیرمعمولش در شهر محل زندگی خود همیشه با رفتارهای بد روبرو بوده و همواره طرد می‌شود. این انیمیشن سال ۱۳۹۳ با اقتباس از شعر کوتاهی از کتاب مرگ غم انگیز پسرک صدفی سروده‌ تیم برتون در تبریز ساخته شد.

پوستر بیست و نهمین جشنواره فیلم کودک:

کد خبر 386125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.