همسرکشی به خاطر شکم/ آخرین جزئیات استخدام معلمان حق التدریس

آخرین جزئیات استخدام معلمان حق التدریس، کشف ۴۶ تن تخم مرغ غیر بهداشتی،آغاز ثبت نام سومین آزمون استخدام بخش خصوصی، اعلام زمان واریز یارانه نقدی مردادماه، ۲ کشته بر اثر ریزش کوه در تنکابن و ماجرای همسرکشی در محله ستارخان تهران را در بسته خبری اجتماعی امروز ایمنا می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساعت ۱۹ چهارشنبه ۲۳ مردادماه قتل یک زن ۶۹ ساله در یکی از محله های ستارخان تهران به ماموران کلانتری این منطقه گزارش شد، مرد خشمگین  با ۱۸ ضربه چاقو همسرش را کشته بود و ماموران با حضور در طبقه اول آپارتمان با جسد بی جان زن سالخورده روبه رو شدند.

در جریان تحقیقات اولیه از فرزند مقتول معلوم شد پدر ۷۸ ساله‌اش عامل این جنایت است که این مرد در همان محل قتل بازداشت شد.

در این مرحله پسر مقتول به افسر تحقیق گفت: من و خانواده‌ام در طبقه بالا و والدینم در طبقه اول زندگی می‌کنیم. ساعتی قبل پدرم با حالتی آشفته به خانه‌مان آمد و گفت مادرم را زخمی کرده است. با عجله خودمان را به خانه‌شان رساندیم. مادرم زخمی شده بود. با اورژانس تماس گرفتیم و آنها آمدند و تلاش کردند مادرم را نجات دهند، اما نشد و او فوت کرد.

مرد ۷۸ ساله نیز با اعتراف به قتل همسرش گفت: من همسرم را دوست داشتم و اختلاف و درگیری با هم نداشتیم، اما این اواخر مدام به من گیر می‌داد که مراقب سلامتم نیستم و هر غذایی که برایم ضرر دارد را می‌خورم. سر همین موضوع چندبار با هم دعوایمان شد. ساعت ۱۸ عصر روز حادثه نیز با هم در خانه مشغول حرف زدن بودیم که دوباره به من گیر داد چرا مراقب سلامتم نیستم. من به‌شدت از دست غر زدن‌های همسرم برسر نوع غذا خوردنم ناراحت شده بودم‌. نتوانستم خودم را کنترل کنم‌. رفتم آشپزخانه و چاقویی برداشتم‌. در اوج عصبانیت با همان چاقوی آشپزخانه ضربه‌های متعددی به او زدم که زخمی شد و کف اتاق افتاد. گریه کردم و ترسیدم او بمیرد. رفتم خانه پسرم و از او کمک خواستم، اورژانس هم آمد، اما خیلی دیر شده بود و من همسرم را از دست دادم.

متهم با دستور قضایی در بازداشت موقت به سر می‌برد و تحقیقات تکمیلی از او در اداره دهم پلیس آگاهی تهران ادامه دارد.

کشف ۴۶ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در خوزستان

محسن ورجاوند رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: دو محموله غیرمجاز شامل ۴۶ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در این شهرستان کشف و ضبط شد که فاقد هرگونه نشانه و تاریخ تولید بودند.

وی با بیان اینکه این محموله ها در صدد توزیع در سطح شهرستان بودند، افزود: خوشبختانه این محموله های غیر مجاز قبل از هرگونه توزیع با دستور مقام قضایی و همکاری نیروهای خدوم انتظامی کشف و ضبط شدند.

یارانه نقدی امشب واریز می‌شود

یکصد و دومین مرحله از پرداخت یارانه نقدی مربوط به مرداد ماه به همراه افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور، امشب ۲۶ مرداد ۹۸ ساعت ۲۴ به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می‌شود.

مبلغ یارانه نقدی در طول سال‌های گذشته تغییری نکرده و ماهانه به ازای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال واریز می‌شود که در مجموع اکنون بیش از ۷۸ میلیون نفر در هر ماه یارانه دریافت می‌کنند که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای دولت هزینه در بر دارد.

گفتنی است، طی حدود ۹ سال گذشته هر مشمولی که بدون تغییر در صف دریافت یارانه نقدی بوده است تاکنون رقمی بالغ بر ۴ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان یارانه دریافت کرده است.

خبر مهم درباره استخدام معلمان حق‌التدریس

شاپور محمد زاده، رئیس سازمان نهضت سواد آموزی با اشاره به آخرین جزییات به کار گیری نهضتی‌ها به عنوان حق التدریس و استخدام، گفت: مصوبه ۹۵ برای به کارگیری نهضتی‌ها به عنوان حق التدریس است که دو هفته پیش مصوبه‌ای را برای استان‌ها فرستادیم که قرار است بر این اساس استان‌های ما اگر در رشته‌ی خاصی و با توجه به جنسیت نیاز داشته باشند همان گونه که از حق التدریس‌ها جامانده و پیش دبستانی‌ها استفاده می‌کنند از آموزش دهنده‌های نهضت هم استفاده کنند.

وی افزود: برای این موضوع دو مصوبه داشته‌ایم. یکی مصوبه سال ۹۵ برای جذب نهضتی‌ها به عنوان حق التدریس و دیگری مصوبه سال ۹۷ برای استخدام نهضتی‌ها را داریم.

محمد زاده در ادامه بیان کرد: میزان جذب با توجه به نیاز استان‌ها متفاوت است و اینکه که چه تعداد باید حق التدریس جذب شود میزان کمبود را می‌توانند از حق التدریس‌های ما استفاده کنند.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی در ادامه گفت: این مصوبه بعد از ۳ سال تاخیر اجرایی و ابلاغ شد.

ریزش کوه ۲کشته و مجروح برجای گذاشت

غلامعلی فخاری معاون امداد و نجات هلال احمر استان مازندران گفت: ریزش کوه در دوهزار تنکابن یک کشته و یک مجروح برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه ریزش کوه شب گذشته اتفاق افتاد افزود: براثر ریزش کوه حجم زیادی خاک بر روی یک دستگاه خودرو و کیوسک نگهبانی آوار شد، همکارانمان راننده خودرو را نجات داده و چون بر اثر جراحات وارده آسیب دیده بود به بیمارستان منتقل کردند اما نگهبان کیوسک که در زیر خاک مدفون شده بود جان خود را از دست داد و جسد وی از زیر خاک بیرون آورده شد.عملیات امداد و نجات در ساعت ۸ صبح امروز به پایان رسید.

محیط بان خوزستانی بر اثر حادثه انفجار گاز دچار سوختگی شد

محیط بان هادی پوراز محیط بانان پاسگاه قلعه شاداب دزفول بر اثر نشت گاز و انفجار آن در منزل دچار سوختگی در تمام سطح بدن شده و به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی در شهرستان اهواز منتقل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان  ضمن عیادت از وی و دیدار با خانواده این محیط بان از اقدامات درمانی برای بهبود حال این محیط بان مطلع شد.

  اشرفی در دیدار با خانواده این محیط بان گفت: سلامت هادی پور برای ما بسیار با اهمیت است و در این راه از هیچ گونه کمکی کوتاهی نخواهیم کرد و اگر نیاز به انتقال این محیط بان به تهران و سایر بیمارستان‌های سطح کشور باشد حتما پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

آغاز ثبت‌نام سومین آزمون استخدام بخش خصوصی

ثبت‌نام سومین آزمون استخدامی بخش خصوصی از امروز شنبه ۲۶ مرداد آغاز و تا ۳۱ شهریور امسال ادامه خواهد داشت.

محمدحسین قمری با اشاره به نقش مهم شرکت‌های بخش خصوصی در دوران تحریم برای افزایش اشتغال و رونق تولید، افزود: در همایش امروز راهکارهای مبتنی بر دستاوردهای دانش‌بنیان در این زمینه ارائه خواهد شد و هم‌زمان ثبت‌نام سومین آزمون استخدام بخش خصوصی نیز آغاز می‌شود.

پیش‌بینی می‌شود در آزمون امسال حدود ۱۰ هزار فرصت شغلی از سوی یک هزار و ۷۵۰ شرکت معتبر دانش‌بنیان، تجاری، صنعتی و فناور کشور عرضه شود.

داوطلبان شرکت در آزمون می‌توانند با مراجعه به سایت Inre.ir  یا دفاتر رسمی پیشخوان دولت، برای ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

نصب کارتخوان در مطب پزشکان در راستای شفاف‌سازی دریافتی آنهاست

مدیرکل سازمان تعزیرات استان تهران نصب کارتخوان در مطب پزشکان را در راستای شفاف‌سازی دریافتی آنها عنوان کرد و گفت: بسیاری از پرونده‌های حوزه پزشکی در خصوص دریافتی پزشکان خارج از تعرفه است.

محمدعلی اسفنانی درباره نصب کارتخوان در مطب پزشکان و ورود سازمان تعزیرات حکومتی به این موضوع در راستای شفاف‌سازی دریافتی پزشکان، اظهار کرد: ما معتقدیم که این اقدام قطعاً در راستای مقابله با فرار مالیاتی صورت می‌گیرد و امری مثبت در این زمینه است و قرار شد تا همه پزشکان در مطب‌های خود از دستگاه کارتخوان برای دریافت هزینه‌های درمان از مردم استفاده کنند، اما برخی از پزشکان با اجرای این قانون مخالفت کردند.

وی ادامه داد: نظارت به‌طور ویژه و دقیق درباره اجرای این قانون به سازمان تعزیرات حکومتی واگذار نشده بود اما مأموران سازمان تعزیرات هرکجا که احساس کنند حقوق مردم تضییع و از بین رفته است ورود خواهد کرد و براساس قانون با متخلفان برخورد خواهد کرد.

مدیرکل سازمان تعزیرات استان تهران اظهار کرد: در حوزه پزشکی پرونده‌های بسیاری در سازمان تعزیرات شکل می‌گیرد که بیشتر پرونده‌ها مربوط به دریافت هزینه از مردم خارج از تعرفه است که این پرونده‌ها نیز با گزارشات مردمی تشکیل و رسیدگی شده است.

رژیم گیاهخواری برای کاهش وزن

یک بررسی جدید که روی ۱۵ مطالعه که در مجله آکادمی تغذیه و رژیم‌های غذایی منتشر شده، نشان می‌دهد افرادی که از یک رژیم غذایی گیاهی یا عمدتا گیاهی پیروی می‌کنند حتی بدون تغییر برنامه ورزشی یا کنترل سهمیه غذایشان بطور متوسط در طول ۴۴ هفته، ۱۰ پوند کاهش وزن داشتند.

دکتر نیل بارنارد، نویسنده این مطالعه می‌گوید: این مسئله دو دلیل دارد. اولین و واضح‌ترین دلیل این است که یک رژیم غذایی گیاهی، کالری نسبتا کمی دارد. سبزیجات، میوه‌ها، غلات، آجیل، دانه‌ها و حبوبات که بخش عمده رژیم گیاهی هستند چربی کم و فیبر زیادی دارند بنابراین بدون آنکه غذای زیادی بخورید، شما را کاملا سیر می‌کنند.

دلیل دوم این است که سوخت و ساز بدن افرادی که رژیم غذایی گیاهی را دنبال می‌کنند تا حدود ۱۶٪ افزایش می‌یابد. بارنارد می‌گوید: این فرایند بعد از هر وعده غذایی اتفاق می‌افتد و حدود ۳ ساعت طول می‌کشد. با گذشت زمان، مقدار زیادی کالری سوزانده می‌شود. دلیل آن کاملا مشخص نیست اما چون یک رژیم غذایی گیاهی، حساسیت به انسولین را افزایش می‌دهد می‌تواند انرژی را سریعتر، تبدیل کند.

اگر مطمئن نیستید که بخواهید همیشه فقط غذاهای گیاهی بخورید، حداقل آن را امتحان کنید زیرا به گفته بارنارد، پیروی از رژیم گیاهی بصورت نصفه و نیمه، مزایای کاهش وزن ذکر شده را بدنبال ندارد. اگر بخاطر تجدید نظر در منوی غذا، کمی عصبی شده‌اید، یک رژیم غذایی کاملا گیاهی را بمدت ۳ هفته امتحان کنید و ببینید که چه احساسی دارید.

این احتمال وجود دارد که متوجه پیشرفت‌های دیگری نیز بشوید. ثابت شده که رژیم‌های غذایی گیاهی، فشار خون و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند و تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که آنها به پیشگیری از بیماری آلزایمر کمک می‌کنند.

کد خبر 386116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.