تیم پر امید رسول خطیبی برای لیگ جدید

تیم ماشین سازی تبریز به عنوان تیم دوم شهر تبریز در لیگ برتر امسال شرکت می کند و عملکرد خوبی در فصل نقل و انتقالات داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، مسابقات جام خلیج فارس از تاریخ ۳۱ مردادماه آغاز می شود و تیم ها خودشان را برای این رقابت ها آماده می کنند. یکی از تیم های لیگ برتری که امیدوار به نتایج خوب در فصل جدید، ماشین سازی تبریز است.

تاریخچه حضور این تیم و وضعیت فصل گذشته

ماشین سازی یکی از تیم های بدون ثبات در لیگ برتر در چند سال گذشته بوده است. پس از این که در سال ۹۴-۹۵، این تیم با قرار گرفتن در رده دوم جدول رده بندی لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کرد، ماشین سازان نتوانستند حتی یک سال هم در لیگ برتر باقی بمانند و در فصل ۹۵-۹۶ با قرار گرفتن در رده آخر جدول لیگ برتر، به دسته یک سقوط کردند. در فصل  ۹۶-۹۷، ماشین سازی نتوانست به لیگ برتر صعود کند و حتی با عملکردی بد در رده پانزدهم لیگ آزادگان قرار گرفت، اما با این حال، ماشین سازی سهمیه گسترش فولاد را خرید تا در فصل ۹۷-۹۸ در لیگ برتر ایران حضور داشته باشند. ماشین سازی در طی این فصل با چهار پیروزی، ۱۷ تساوی و ۹ باخت در حالی که ۹ امتیاز با منطقه سقوط فاصله  داشت،‌ با ۲۹ امتیاز در رده سیزدهم جدول رده بندی لیگ برتر قرار گرفت.

عملکرد نقل و انتقالاتی ماشین سازی برای فصل ۹۸-۹۹

خرید جدید ماشین سازان برای فصل جدید در درون دروازه، حامد لک است که به نظر جلوتر از علیرضا حیدری در درون دروازه این تیم خواهد ایستاد تا ماشین سازی تقریبا مهره خوبی را در درون دروازه اش داشته باشد.

در خط دفاعی، ماشین سازی ملی پوش فصل گذشته اش، کنعانی زادگان را به پرسپولیس داد. با این حال این تیم با جذب خالد شفیعی، ادواردو مانشا و محمد مسلمی پور، تقریبا خط دفاعی خود را  نسبت به فصل قبل تقویت کرده است و به این خط در فصل آینده امیدوار است.

خط هافبک تبریزی ها نیز برای فصل بعد به نظر قدرتمند می آید. جذب شاهین ثاقبی و کاخابر کاکاشویلی در کنار بازیکنانی مثل یوسف بهزادی،‌ سامان نریمان جهان، محسن یوسفی و میلاد قربان زاده، خط هافبک این تیم را بسیار قدرتمندتر از فصل گذشته کرده و این تیم را برای فصل بعد امیدوارتر می کند.

مسعود حسن زاده، ستاره خط حمله فصل بعدی تیم رسول خطیبی است که در کنار خود بازیکنانی مثل علیرضا ارجمندیان را در خط حمله تیمش می بیند.

امید ماشین سازی به کسب جایگاه بهتر

تبریزی ها با مالکیت زنوزی، مدیریت نصیرزاده و مربیگری رسول خطیبی برای فصل بعد امیدی بیشتر از جایگاه فصل گذشته خود دارند و به نظر می رسد که می خواهند در نیمه بالایی جدول لیگ برتر فوتبال باشند؛ اتفاقی که با ترکیب ماشین سازی، دور از دسترس نیست و به نظر این تیم در رده هایی بین هشتم تا دهم جدول رده بندی قرار گیرد.

ماشین سازی در هفته اول در تبریز میزبان استقلال تهران خواهد بود که بازی سخت و دشواری برای این تیم در هفته اول شروع لیگ برتر به حساب می آید.

کد خبر 386102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.