کوتینیو قربانی نیمار شد؟

کوتینیو در اولین دیدار تیم فوتبال بارسلونا از لیست این تیم خط خورد و پس از شکست آبی اناری پوشان، امروز با عقد قرار دادی قرضی به تیم فوتبال بایرن مونیخ پیوست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، داستان کوتینیوی تکنیکی‌ در تیم دوم شهر بارسلون از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و اسپانیول جایی بود که او برای اولین بار در اروپا توپ می‌زد، فیلیپه در آن زمان یک پسر بچه‌ ۲۰ ساله بود، او از کوچه پس‌کوچه‌های فوتبال خیز برزیل برای اثبات شایستگی‌های خود به اروپا آمده بود.

این بازیکن جوان، خیلی زود از اسپانیا نقل مکان کرد و به شهر میلان ایتالیا و تیم آبی پوش اینتر رفت. کوتینیو که در حال طی کردن پله‌های طرقی یکی پس دیگری بود، پس از یک سال حضور در جمع افعی‌های شهر میلان، سال ۲۰۱۳ به یک باشگاه بزرگ در لیگ جزیره به اسم لیورپول پیوست.

فیلیپه از سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۸، پنج سال لباس قرمز رنگ لیورپول را به تن کرد و در این تیم هم به درخشش ادامه داد، او در این تیم به قدری درخشید و خوب بود که چشم باشگاه‌های بزرگ اروپایی را به خود خیره کرد، از بارسلونا گرفته تا رئال مادرید و پاریسن ژرمن و دیگر تیم‌های مطرح اروپایی.

در این بین آبی اناری‌ها که سابقه خرید ماسکرانو و سوارز را از لیورپول داشتند، برای کوتینیو یک پیشنهاد آماده و آن را به سران لیورپول ارائه کردند، اما لیورپولی‌ها که از فروش سوارز به بارسا و درخشش او در بارسا ضرر کرده بودند، حاضر نشدند که کوتینیو را به سادگی و با مبلغ کم از دست بدهند.

بارسا از فروش نیمار به تیم متمول پاریس ۲۲۲ میلیون یورو پول به جیب زده بود و با خزانه‌ای پر از پول وارد بازار نقل و انتقالات شد. تیم قرمز پوش آنفیلد، برای فروش ستاره تکنیکی خود با اطلاع از وضع مالی عالی کاتالان‌ها، از آبی اناری‌ها درخواست مبلغ ۱۵۰ میلیون یورویی کرد.

بارسا پس از کش و قوس‌های فراوان فیلیپه را از لیورپول خرید.‌ اما این ستاره برزیلی موفق نشد در ترکیب کاتالان‌ها، آن درخششی که در تیم‌های قبلی خود داشت را تکرار کند تا کوتینیویی که در ابتدا مورد حمایت همه جانبه بارسایی قرار داشت، خیلی زود مورد غضب آن‌ها باشد.

پس از نمایش ضعیف در پازل تاکتیکی والورده سرمربی بارسا، باشگاه به دنبال خرید ستاره‌های جدید در خط حمله رفت، این تیم موفق شد آنتون گریزمان را از اردوگاه آتلتیکو مادرید به بندر بارسلون ببرد.

 بارسایی ها با وجود جذب آنتوان و خرید فرانکی دیونگ و حتی جونیور فیرپو، حالا در آخرین روز های نقل و انتقالات، به دنبال بازگرداندن نیمار هستند، با وجود اینکه ملاقات هایی بین خاویر بورداس و اریک آبیدال مدیران بارسا با لئوناردو مدیر پاریسن ژرمن در فرانسه رخ داد، اما مالک قطری پاریسی ها مواضع سرسختی برای فروش ستاره‌ی تیمش دارد.

آن ها در مذاکرات، از کاتالان ها هر بار یک درخواست داشتند، نلسون سمدو، راکیتچ، ویدال، دمبله، کوتینیو، و حتی پول زیاد، حول محور محور این مذاکرات بود، که فعلا کار را برای طرف اسپانیایی، سخت و پیچیده کرده است

قضیه وقتی جالب می شود که بدانیم شب گذشته لالیگا آغاز شد و آبی اناری ها در ورزشگاه سن مامس مهمان تیم باسکی بیلبائو بود و درحالی که کاپیتان مسی را در ترکیب نداشت، با حضور دمبله و گریزمان و سوارز که در اواسط نیمه اول مصدوم و تعویض شد، بازی بسیار ضعیفی ارائه کردند و با گل استثنایی آریتز آدوریز مغلوب شدند.

این بازی اتفاقات جالبی به همراه داشت، خط خوردن کوتینیوی با انگیزه یک ساعت قبل از شروع بازی و باختن بارسا برای اولین بار از سال ۲۰۰۸ در افتتاحیه‌ی لیگ اسپانیا. کوتینیو روی سکوهای سن مامس با غم اندوه فراوان نظاره گر شکست تیم بارسا بود.

با پایان بازی نشریه های مارکا، موندو و آاس و اسپورت خبر از توافق بارسا و بایرن مونیخ برای انتقال قرضی یک ساله فیلیپه کوتینیو دادند.‌ آن ها نوشتند: رومنیگه رئیس مونیخی ها دستمزد ۱۲ میلیون یورویی بازیکن را پرداخت کرده و مبلغ ۱۲۰ میلیون یورویی انتقال دائمی او را فصل بعد فعال می کند.

پس از سوت پایان بازی که توسط کارلوس دل‌سرو گرانده زده شد، موج وحشتناک انتقادات به سوی والورده روانه شد، با این دلیل که چرا کوتینیو یک ساعت قبل از شروع بازی خط خورد درحالی که کاملا آماده بود؟ چرا دمبله‌ی راست پا در ضمن راست و گریزمان چپ پا در سمت چپ به کار گرفته شدند؟

ارنستو والورده که از انتقادات خبرنگاران اسپانیایی و حمله هواداران در فضای مجازی در اولین بازی فصل شوکه شده بود، گفت ما هنوز یک خرید جدید خواهیم داشت، صبور باشید. این حرف ارنستو برای رهایی از بند فشارها بود، می توان نتیجه گرفت که بارسا با پاریس برای انتقال نیمار به توافق برسد.

پس باخت بارسا به بیلبائو و نمایش ضعیف بازیکنانی، اشرف بن عیاد خبرنگار bein sport توئیت جالبی زد و نوشت "همه می گویند چرا مسی دستمزد ۴۰ میلیون یورویی برای هر فصل می گیرد؟ به خدا قسم مسی حقش است ۱۰۰ میلیون یورو دستمزد بگیرد."

هواداران بارسا دو دسته شده اند، یک عده مخالف آمدن مجدد نیمار به تیمشان هستند و یک عده هم موافق آمدنش.
مخالفان می گویندنیمار به بدترین شکل از تیم جدا شد و برای حق کمیسیون پدرش علیه تیم در دادگاه شکایت کرد؛ دسته‌ی موافقان می گویند تیم و مسی به کمک این فوق ستاره برزیلی برای فتح لیگ قهرمانان نیاز دارد و نمیشود روی دمبله تکیه کرد.

داستان جدایی کوتینیو، خیلی از هواداران بارسا را ناراحت کرد، چرا که این بازیکن، عاشقانه برای پوشیدن پیراهن آبی اناری ها همه کار کرد، اما مقصر افت و جدایی او فقط یک نفر است، شخصی به نام آقای ارنستو والورده سرمربی بارسلونا.

کد خبر 386099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.