توسعه همکاری خواهرخوانده های اصفهان در مسیر واقعی شدن است

رئیس کمیسیون‌ اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای شهر اصفهان که به همراه شهردار اصفهان در بیستمین سالگرد خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و سن پترزبورگ به روسیه سفر کرده‌ بود، از توسعه همکاری‌های خواهرخوانده های اصفهان در مسیر واقعی شدن خبر داد و برپیوند اصفهان و ریازان در سال ۲۰۲۰ تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، نصیر ملت، رئیس کمیسیون اقتصاد و گردشگری شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه متاسفانه با وجود ارتباط با ۱۳ شهر به عنوان خواهرخوانده نه تعریف درستی از خواهرخواندگی داشته و نه برداشت و اقدام متناسب با ظرفیت های خواهرخواندگی انجام داده ایم، اظهار کرد: در شرایطی که ما باید از همه ابزارهای موجود برای رشد و توسعه اقتصادی شهر بهره ببریم و ارتباطات خواهرخواندگی به عنوان یک ابزار ویژه برای تحقق این هدف استفاده شود، لازم است نگاه ما نسبت به ارتباطات خواهرخواندگی اصلاح شود.  

وی ادامه داد: در همین راستا باید بر اساس یک برنامه ریزی درست تلاش کنیم برداشت‌های متناسب با شهر و ظرفیت خواهرخوانده‌ها را داشته باشیم. یکی از این شهرها که ظرفیت فوق العاده‌ای دارد و می‌تواند کمک ویژه‌ای به رشد در این زمینه داشته باشد، سن پترزبورگ، به عنوان دومین شهر بزرگ روسیه است.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای شهر اصفهان افزود: سن پترزبورگ در ابعاد مختلف با جمعیت پنج میلیونی خود شهری پرظرفیت است که سالانه پذیرای حدود ۸.۵ میلیون گردشگر است و در واقع بیش از یک و نیم برابر جمعیت خود، گردشگر دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از گردشگران سن پترزبورگ علاقمندان به بازدید از آثار تاریخی هستند و این ظرفیت مشابه در اصفهان وجود دارد، گفت: امکان برقراری ارتباط منطقی و معرفی ظرفیت‌های اصفهان به گردشگرانی که در سن پترزبورگ حضور پیدا می‌کنند باید به عنوان یکی از برداشت‌های ما از ظرفیت‌های خواهرخواندگی، زمینه‌سازی شود.    

ملت، با بیان اینکه در نظر داریم از پتانسیل‌های اقتصادی این شهر و تجربیات آن در مدیریت شهری استفاده کنیم، تصریح کرد: نوع نگاه مدیریت شهری سن پترزبورگ با شرایط، قوانین و فضای حاکم بر مدیریت شهری ما شباهت و تفاوت هایی دارد که بررسی کارشناسی می تواند افق متفاوتی را روشن و امکان تعریف مسیرهای جدید اقتصادی را برای ما فراهم کند.

کد خبر 386094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.