زاینده رود تا نیمه شهریورماه جاری است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: زاینده رود با هدف تامین حقابه زیست محیطی رودخانه و توزیع آب برای کشت تابستانه کشاورزان تا نیمه دوم شهریورماه در اصفهان جاری خواهد بود.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه هم اکنون ورودی به سد زاینده رود ۳۶ مترمکعب و خروجی آن ۸۳ مترمکعب بر ثانیه است، اظهار کرد: ذخیره سد زاینده رود ۷۰۶ میلیون مترمکعب است در حالی که سال گذشته در چنین روزی ذخیره سد ۲۲۹ میلیون مترمکعب بود، متوسط بلند مدت نیز  ۸۶۰ میلیون مترمکعب است.  

وی افزود: براساس برنامه ریزی ها برای توزیع آب کشاورزی در تابستان سه دوره ۱۸ روزه برای کشاورزان غرب و سه دوره ۲۰ روزه برای شرق رهاسازی شده است و مابه تفاوت آن نیز با هدف تامین حقابه زیست محیطی در رودخانه جاری است که این فرآیند تا نیمه دوم شهریورماه ادامه خواهد داشت و پس از این مدت با کاهش نیاز آبی کشت تابستانه، خروجی سد نیز کاهش می یابد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان در خصوص تصمیم گیری برای تامین حقابه کشت پاییزه کشاورزان نیز گفت: برای سال آبی آتی که از اول مهرماه آغاز می شود در شورای هماهنگی حوضه آبریز زاینده رود در تهران تصمیم گیری و زمان آن اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خروجی سد زاینده رود از بامداد روز پنجشنبه ۱۳ تیرماه برای کشت تابستانه کشاورزان غرب، شرق و شمال استان اصفهان افزایش یافت.
براساس تصمیم کمیته پنج نفره متشکل از مدیرعامل آب منطقه ای، نماینده استاندار، فرماندار ، نماینده صنف کشاورزان و سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان، تخصیص آب برای کشت تابستانه به صورت سهمیه بندی بوده و طی ماه‌های تیر و مرداد رهاسازی شده است. براساس تصمیم گیری ها میزان آب برای کشت تابستانه ۳۵۰ میلیون مترمکعب اعلام شده است.

کد خبر 386081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.