راه‌های افزایش بهره‌وری در شهرداری اصفهان

رئیس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر افزایش بهره‌وری در شهرداری اصفهان، گفت: مدیران توانمند می‌توانند با اتخاذ تدابیری ،تهدیدهای ناشی از تحولات، فشارهای محیطی و محدودیت‌های ساختاری را به حداقل رسانده و بهره‌وری مجموعه تحت مدیریت خود را بهبود بخشند.

امیراحمد زندآور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: سرعت رشد صنایع و توسعه آن در دهه‌های اخیر حاکی از آن بوده که کشورمان درحال گذر از یک اقتصاد نیمه صنعتی به صنعتی است، از این رو به آشنایی سازمان ها با مفاهیمی همچون اثربخشی، کارایی، بهره وری و راهکارهای افزایش آن تاکید می‌شود.

وی با بیان اینکه درجه توسعه یافتگی به میزان قابل توجهی به بهره‌گیری مطلوب و بهینه از منابع و امکانات بستگی دارد، افزود: بهره‌وری و افزایش مستمر آن در شهرداری‌ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است و برای رشد و توسعه باید به آن توجه و اهمیت بیشتری داده شود.

رئیس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که توجه به این نکته در سازمان‌های مختلف به شکل‌های متفاوتی صورت گرفته و می‌گیرد.

وی گفت: در عصر حاضر مدیران بخش دولتی و شهرداری‌ها همچون سایر نهادها با چالش‌های متعددی در ارتقاء بهره‌وری مواجه هستند که ناشی از تحولات در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.

زندآور با بیان اینکه ابداعات خارق العاده تکنولوژیک، دانشی شدن سازمان‌ها، جهانی شدن، تنوع و تعدد فرهنگی، کاهش اعتماد عمومی به نهادهای دولتی و... از مهمترین تحولاتی است که عملکرد و بهره وری مدیریت را با تردید مواجه ساخته است، اظهارکرد: در این میان نقش مدیران حساس‌تر از سایر افراد سازمان است و شاید در چنین شرایطی مهمترین مسئولیتی که بر عهده مدیر قرار دارد، انطباق مجموعه تحت مدیریت خود با تحولات محیطی و بهبود بهره وری آن در جهت تامین رضایت و انتظارات شهروندان است.

وی افزود: بی‌شک هر مدیر علاقمند است مجموعه‌هایی از علوم و فنون را به بهترین وجه به کار گیرد تا سازمان را اداره کند و تمامی عوامل ازجمله انسان، سرمایه، اطلاعات و... را در راستای اهداف سازمان که همانا ارایه خدمات با کیفیت و پاسخگویی به نیازهای شهروندان است، سازماندهی و هدایت کند، ولی این مدیران در خلاء عمل نمی‌کند و با فشارها و محدودیت‌های مختلفی مواجه هستند که آنها را در هدایت سازمان و بهبود بهره‌وری با دشواری‌هایی مواجه می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل ونقل، محیط‌زیست و اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مدیران توانمند می‌توانند با اتخاذ تدابیری تهدیدهای ناشی از تحولات و فشارهای محیطی و محدودیت‌های ساختاری را به حداقل رسانده و عملکرد و بهره‌وری مجموعه تحت مدیریت خود را بهبود بخشند.

وی تاکید کرد: از موانع تحقق بهره‌وری از دید مدیریتی در شهرداری ها می‌توان به محافظه کاری مفرط و گرایش به حفظ وضع موجود، کم اهمیت بودن موضوع بهره وری، محدودیت منابع، سطحی نگری و وجود قوانین و مقررات محدودکننده اشاره کرد.

زندآور با بیان اینکه شهرداری اصفهان نیز همگام با سازمان‌ها و صنایع پیشرو کشور در جهت خدمت‌گذاری بهتر به شهروندان اصفهان و افزایش رضایت آنان در امضاء توافق نامه‌ای که با سازمان ملی بهره‌وری به انجام رسانید، به دنبال افزایش اثر بخشی و کارایی خود در تمام زمینه‌ها از جمله اهداف، منابع وکارکردها و همچنین ارتقاء مدیریت دانش، سنجش دوره‌ای بهره‌وری و دیگر موضوعات مربوطه است، گفت: این نکته نشانگر نگاه کاملا علمی و استراتژیک مدیریت شهری و تلاش برای تبدیل شدن به نهادی است که با مدیریت هزینه‌ها و استفاده بهینه از تمام منابع بتواند به موفقیت های چشمیگر در سطح ملی و جهانی دست یابد.

کد خبر 386080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.