راهکارهای طبیعی برای مدیریت درد

مواردی ساده مانند انجام فعالیت‌های منظم، استراحت کافی و مصرف مواد غذایی سالم، نقش مهمی در کنترل درد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از شیوه‌های رهایی از دردهای مزمن، درمان‌های دارویی است که در آن درد به وسیله فرد بیمار و با استفاده از داروهای مسکن، کاسته می‌شود، اما روش‌های طبیعی نیز وجود دارد که کمک زیادی به کنترل و مقابله با درد می‌کند. در ادامه شما را با بعضی از  این راهکارها آشنا می‌کنیم:

فعال بمانید

مواردی ساده مانند انجام فعالیت‌های منظم (پیاده‌روی، اروبیک در آب یا یوگا) تغییر بزرگی در کاهش درد ایجاد می‌کند. انجام این فعالیت‌ها به مدت ۳۰ دقیقه برای مدت سه یا چهار روز در هفته توصیه می‌شود. همچنین تمرینات کششی سبک و یا باغبانی نیز درد مفاصل را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد و در ایجاد تعادل، انعطاف‌پذیری و استحکام افراد موثر است. پزشک یا فیزیوتراپ نیز می‌تواند در انتخاب بهترین برنامه ورزشی به بیمار کمک ‌کند.

به اندازه کافی بخوابید

خواب کافی در طول شب، باعث ایجاد احساس بهتر در افراد شده و در مبارزه بدن با درد، موثر است؛ این موضوع تا حدی اهمیت دارد که گاهی شدت درد در صورت ناکافی‌بودن استراحت افزایش می‌یابد. پرهیز از مطالعه یا تماشای تلویزیون در رختخواب، اجتناب از چرت‌زدن و استراحت در یک اتاق خواب آرام و ساکت، به ایجاد فضای مناسب برای خواب راحت کمک می‌کند. اگر شدت درد آنقدر زیاد باشد که مانع خوابیدن ‌شود، می‌توان به پزشک مراجعه و داروهایی برای کاهش درد و  بهبود خواب مصرف کرد. در صورت مشاهده عوارض جانبی یا بی‌میلی به انجام کارهای مورد علاقه خود، مشورت با پزشک، ضروری است.

پیداکردن سرگرمی

با انجام فعالیت‌های سرگرم‌کننده مانند شرکت در بعضی بازی‌ها، حل کردن جدول‌های معمایی یا چیدن پازل، ذهن از تمرکز بر درد منحرف می‌شود. در صورت تمایل، باغبانی در فضای باز نیز می‌تواند در فراموش‌کردن درد موثر باشد. آمادگی برای تشدید ناگهانی درد از دیگر راهکارهایی است که در اینگونه مواقع توصیه می‌شود. در صورتی که درد شدت گیرد، تغییر سطح فعالیت‌های روزانه، مصرف دارو یا استفاده از کمپرس‌های گرم یا سرد توصیه می‌شود. همچنین تهیه یک فهرست از تشدیدکننده‌های درد، مشاوره با پزشک و  راهنمایی‌گرفتن از او نیز در مدیریت درد موثر است.

مصرف غذاهای سالم

نوع غذاهای مصرفی بر احساسات افراد تاثیر می‌گذارد؛ یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند بدن را در بهترین حالت برای مبارزه با درد قرار دهد. خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات، دانه‌های کامل و پروتئین‌های بدون چربی، پرهیز از مصرف غذاهای فرآوری شده، خوراکی‌های شور، چرب و شیرین، نوشیدن آب فراوان و مشورت با پزشک یا متخصص تغذیه برای برنامه‌ریزی در مورد یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به مقابله بدن با درد کمک کند. روش دیگر برای کاهش درد، تمدد اعصاب است. اکثر افراد در هنگام درد، به آسانی تحت استرس قرار می‌گیرند. راه‌هایی مانند تنفس آرام و عمیق و مدیتیشن، ممکن است به رفع استرس و کنترل درد کمک کند. 

کد خبر 386078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.