ملاقات ماه پیشونی با شهرزاد روی صحنه تئاتر

تئاتر "ماه پیشونی و شهرزاد" داستان دختری به نام ماه پیشونی را روایت می‌کند که به دنبال پنبه‌هایش به چاه می‌رود و پس از اتفاقاتی برایش رخ می دهد که مخاطبان را تا لحظه آخر درگیر خود می‌کند.

مریم حسن پور،  نویسنده و کارگردان ماه پیشونی و شهرزاد درباره این نمایش به خبرنگار ایمنا می گوید: هدفم از خلق این اثر اتحاد، دوستی و همبستگی است تا مخاطب را به قصه های قدیم و کهن ایران زمین سوق دهم.

او با بیان اینکه شخصیت های داستان شامل شهرزاد، ماه پیشونی، کدو قلقله زن، آقا موشه، خاله سوسکه، غول چاه و جادوگر قصریخی برگرفته از داستان های قدیمی ایران هستند، می افزاید: در این نمایش چاه نماد مشکل است که برای هر فرد امکان دارد به وجود بیاید. همه وارد چاه می شوند و طی فرآیند داستان تمام کاراکترها به این نتیجه می رسند که با استفاده از علم و دانش می توان بر مشکل غلبه کرد و با همکاری یکدیگر از چاه بگریزند.

حسن پور با بیان اینکه جذابیت نمایش برای بچه های نسل جدید بیشتر است، ادامه می دهد: سالن های اصفهان امکانات لازم برای نمایش عالی و با کیفیت را ندارند و به دلیل عدم کیفیت در نورپردازی و تداخل آن با صحنه اسلاید شو کیفیت نمایش از بین می رود و تصاویر هویدا نیست.

نویسنده و کارگردان نمایش ماه پیشونی و شهرزاد اضافه می کند: هدف من از خلق این اثر اتحاد و همدلی است و اینکه می توان کارها را با همکاری و همبستگی انجام داد. تئاتر می تواند برای کودکان و نوجوانان آموزنده و تاثیرگذار باشد. خوشبختانه تبلیغات نمایش ما دهان به دهان است و خانواده هایی که نمایش ما را می بینند به مخاطبان دیگر معرفی می کنند. هر شخص که نمایش را تماشا می کند، خوشحال و راضی از سالن خارج می شود و پیگیر نمایش های بعدی ماست.

او می‌گوید: با توجه به هزینه های سالن، از مسئولان خواهشمندم دامنه تبلیغات شهری را گسترده تر کنند و با تئاتر کودک همکاری بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایمنا، تئاتر "ماه پیشونی و شهرزاد" از تاریخ ۱۹ تا ۳۱ مردادماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری روی صحنه می رود. در این تئاتر امیر حسین حسن پور، شیوا مولویان، ارشیا نجف، کیوان کیانی، فرناز پورکاشف، نگار افضل، نگین ربیعی به ایفای نقش می پردازند.

کد خبر 386072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.