فاضلاب‌های باغبادران سلامت آب زاینده رود را تهدید می‌کند

نائب رئیس شورای اسلامی باغبادران گفت: راه‌اندازی شبکه فاضلاب باغبادران امری ضروری است چرا که فاضلاب‌های این شهر وارد زاینده رود شده و سلامت آب رودخانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، کمال کرامتیان در نشست خبری با خبرنگاران داشتن نگاه جامع مدیران دستگاه‌ها و نهادهای مختلف را برای حل مشکلات شهروندان ضروری دانست و اظهار کرد: حل برخی مسائل و چالش‌هایی که شهروندان با آن مواجه هستند، نیازمند نگاهی جهادی بوده و قطعا با همراهی همه عناصر تأثیرگذار می توان گام‌های ارزشمند و ماندگاری برای رفع معضلات، مشکلات و حرکت شتابان به سمت توسعه پایدار شهری برداشته شود.

وی افزود: شورای اسلامی شهر باغبادران در دوره پنجم همراه سعی داشته تربیون مردم باشد و با تلاش بی وقفه به سمت چابک‌سازی شهرداری و شفافیت در فرآیندها در راستای برقراری عدالت در همه سطوح مدیریت شهری از خدمت‌رسانی تا محرومیت‌زدایی و توزیع امکانات و اعتبارات حرکت کند تا در نهایت توسعه پایدار شهری محقق شود.

نائب رئیس شورای اسلامی باغبادران تصریح کرد: اعضاء شورای اسلامی شهر باغبادران براین باور هستند چنانچه راهنمایی، پاسخ‌گویی، تکریم ارباب رجوع و در نهایت تسریع در انجام امور به‌خوبی انجام گیرد ضمن رضایت‌مندی شهروندان شاهد افزایش اعتماد بیشتر مردم به مدیریت شهری و دیگر دستگاه های خواهیم بود از این جهت تلاش شده با نگاهی جهادی به سمت پیگیری خواسته های بحق شهروندان حرکت کنیم.

وی تامین امنیت همه جانبه و شناسایی به موقع متخلفان در بخش باغبهادران را نیازمند افزایش تعداد نیروهای امنیتی و انتظامی دانست و گفت: نیروی انتظامی بخش باغبادران در شبانه روز زحمات بسیاری را در راستای تامین امنیت شهر باغبادران و ۳۶ روستای بخش را متحمل می‌شوند، اما با توجه به اینکه شهر ساحلی باغبادارن همواره پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است تقویت آنان از نظر نیرو امری ضروری به شمار می آید.

کرامتیان دفع آب های سطحی و فاضلاب خانگی را یکی از معضلات زیرساختی باغبادران دانست و ادامه داد: بیش از سه دهه پیش کلنگ شبکه گذاری فاضلاب شهر باغبادران بر زمین خورده است اما این پروژه همچنان به اتمام نرسیده و شهروندان همواره از فرسایشی شدن آن گلایه مند هستند.

وی اضافه کرد: اتمام شبکه گذاری فاضلاب در محلات جدید شهر و برخی نقاط بافت فرسوده نیازی است که انتظار می‌رود مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد چراکه ورود فاضلاب به رودخانه زاینده رود که موضوع بهداشتی بوده و با سلامتی مردم ارتباط مستقیم دارد این رودخانه را مورد تهدید قرار داده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر باغبادران اظهار کرد: حدود ۱۸ سال است شبکه گذاری فاضلاب در محله ملک آباد نیز انجام گرفته، اما وصل انشعاب و اتصال شبکه به کلکتور اصلی فاضلاب همچنان باقی مانده و نیاز است اقدامات لازم برای اتمام این پروژه با سرعت هرچه بیشتر انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های متعدد با همکاری و همراهی نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی و پیشنهاد و پیگیری‌ها انجام شده امیدواریم طی روزهای آینده مشارکت فولاد مبارکه در اجرای فاضلاب شهر باغبادران رقم بخورد و قطعا با تحقق این مهم یکی از مطالبات به حق مردم اجرایی شده و از سوی دیگر تامین آب مورد نیاز صنایع فولاد از پساب فاضلاب رقم خواهد خورد و به نوعی این مشارکت، مشارکتی برد برد خواهد بود.

کرامتیان انتقال آب شرب از تصفیه خانه باباشیخعلی به شهر باغبادران را یکی دیگر از خواسته‌های دیرینه شهروندان دانست و افزود: علیرغم همجواری شهر باغبادران با دو تصفیه خانه آب اصفهان، مردم این شهر از آب آشامیدنی مطلوب محروم بوده و مسئولان امر نیز معتقد هستند این پروژه با پیشرفت قابل توجهی مواجه است.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته از سوی مدیریت شهری و مسئولان امر امیدواریم طی روزهای آینده اخبار خوبی در خصوص اتصال شبکه آب شرب شهر باغبادران به تصفیه خانه را منتشر کنیم.

کد خبر 386070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.