۱۶ درصد مساحت باغبادران بافت فرسوده است

باغبادران_شهردار باغبادران گفت: مساحت محدوده این شهر حدود ۳۰۰ هکتار است که ۱۶ درصد از این مقدار معادل ۴۸.۵ هکتار جزء بافت فرسوده شهری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت‌الله امینی در نشست خبری، بازآفرینی شهری را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست و اظهار کرد: مدیریت شهری در شهرهای مختلف با مشکلات متعددی مواجه است و یکی از مهم‌ترین مسایل پیش روی مدیران شهری وجود پهنه‌های نابسامان میانی یا همان بافت‌های فرسوده است.

وی افزود: بازآفرینی بافت فرسوده شهرها، فرصت مناسبی برای بهسازی و نوسازی خانه‌های محله‌های قدیمی شهر است.

شهردار باغبادران تصریح کرد: این شهر بیش از چهار هزار و ۲۰۰ سال قدمت دارد و قطعا با اجرای طرح بازآفرینی شهری می‌توان مشکلات و کمبودهایی که در مسیر خدمات‌رسانی به مناطق قدیمی شهر و بافت فرسوده وجود دارد، رفع کرد و پویایی، تحرک و آرامش را به این مناطق باز گرداند.

امینی ادامه داد: احیای بافت فرسوده شهری نیازمند همت و اراده قوی مردم و مسئولان است تا بتوانیم در این مسیر گام‌های استواری را برداشته و از مهاجرت جمعیت جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: افزایش مساحت شهر مشکلات زیادی را برای شهرداری‌ها ایجاد می‌کند به همین دلیل شهرداران تلاش می‌کنند با جلوگیری از افزایش مساحت شهرها، خدمات درون‌شهری را توسعه دهند که این هدف نیز با احیای بافت فرسوده محقق خواهد شد.

شهردار باغبادران عنوان کرد: مساحت محدوده این شهر حدود ۳۰۰ هکتار اسصت که ۱۶ درصد از این مقدار معادل ۴۸.۵ هکتار جزء بافت فرسوده شهری محسوب می‌شود. 

امینی اضافه کرد: بافت فرسوده شهر باغبادران در هر سه محله اصلی ملک‌آباد، دورباط و باغبادران وجود دارد و ۴۸.۵ هکتار از مساحت این محلات جزء بافت فرسوده شهر است و ۲۰ درصد آن  قابلیت بازآفرینی دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد مدیریت شهری باغبادران به بازآفرینی شهری با هدف حفظ میراث کهن است، گفت: مسئولان شهرداری به دنبال تخریب بافت فرسوده نیستند، زیرا این اقدام را زخمی بر میراث فرهنگی شهر می‌دانند و به ضرورت حفظ معماری سنتی و زنده نگه‌داشتن فرهنگ ایرانی در نوسازی ساختمان‌های قدیمی واقف هستند.

شهردار باغبادران افزود: با تخریب بناهای قدیمی ساختمان‌های عمودی و چندطبقه با نمای مدرن به جای آن‌ها ساخته می‌شود که هیچ شباهتی با سازه‌های قدیمی ندارد این درحالی است که بخش مهمی از هویت شهر در معماری‌ها و طراحی‌های بافت فرسوده شهر نهفته است.

امینی ادامه داد: مدیریت شهری باغبادران به دنبال ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه بوم‌گردی است و برای این منظور بازآفرینی و اصلاح ۵۵۸ واحد بافت فرسوده شهری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به لزوم توجه به اصول و ارزش‌های انقلابی در برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری، گفت: یکی از ویژگی های شهر باغبادران گردشگرپذیر بودن آن است به همین دلیل مدیریت شهری در کنار عمران، آبادانی و توسعه شهر به مباحث فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای دارد.

شهردار باغبادران گفت: سیستم هوشمند اذان‌گو شهر باغبادران همزمان با عید غدیرخم رونمایی می‌شود.

کد خبر 386068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.