جشنواره چگونه ظرفیتی است؟

محمد عیدی در اینستاگرام خود نوشت: جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان بستریست که می تواند و باید تامین گر روابط بین فرهنگی موثر و گسترده ما در نظام بین الملل باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به بهانه سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در صفحه شخصی خود از ظرفیت های این جشنواره نوشت:

اول اینکه باید بدانیم که جهانی شدن امکانی است برای ملت ها که می توانند سپهر روابط اجتماعی را در فراسوی مرزهای جغرافیایی شکل دهند و این البته غیر از جهانی سازیست که مبتنی بر کنش هدفمند و برنامه ریزی شده قدرت های بزرگ است.

دوم اینکه به دنبال فقره فوق الذکر باید توجه داشته باشیم که جهانی شدن مانع و رادع بومی بودن نیست؛ بلکه این امکانی است تا ما بتوانیم ظرفیت های بومی مان را تبدیل به امر جهانی کنیم.

این دو نکته را آوردم که بگویم جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان بستریست که می تواند و باید تامین گر روابط بین فرهنگی موثر و گسترده ما در نظام بین الملل باشد و همچنین فرصتی است تا ما بتوانیم در فرآیند مواجهه بادیگران ظرفیت های خودمان را جهانی کنیم.

جشنواره به ما کمک می کند تا از خود محقق شده و منزوی رهایی یافته و با درک درست از بن مایه های هویتی در منظومه تعاملی جهان امروز فعالانه حضور یابیم. کافیست با مثبت اندیشی و همدلی بیشتر برای فرآیند محور کردن جشنواره هم داستان شویم تا بتوانیم در کنار و حتی فراسوی روابط سیاسی بین دولت ها، با این قبیل رویدادهای فرهنگس سترگ در بین ملت ها، هم خود را ارتقا بخشیم و هم ایران جهانی شده ای را محقق کنیم که می تواند در خارج از حدود قلمرویی، ارزش آفرینی و هنجار سازی کند و سلایق دیگران را متناسب با ایستارهای خود شکل دهد.

امید آنکه با هم افزایی این رویداد از این فعالیت مبدل به یک فرآیند شود که خلاقانه خود را باز تولید می کند و برای میهن اسلامی خلق ارزش می نماید.

کد خبر 386066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.