۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
افزایش سرانه فضای سبز سنندج

سنندج_رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: عملیات درخت‌کاری در چند نقطه شهری با هدف افزایش سرانه فضای سبز اجرا شد.

به گزارش ایمنا، شرمین شریفی با بیان اینکه فضاهای سبز بخش مهمی از منظر شهری است که علاوه بر تامین زیبایی محیط بصری، تاثیر زیادی در سلامت روحی و جسمانی شهروندان دارد، اظهار کرد: سال گذشته عملیات درخت‌کاری در چند نقطه شهری با هدف افزایش سرانه فضای سبز اجرا شد.

وی تصریح کرد: مسیر ۱۰ کیلومتری محله "فرجه مشرف" به بلوار "دکتر حسینی" به مساحت ۱۰ هکتار از مناطقی بود که عملیات درخت‌کاری در آن انجام شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه عملیات لوله‌گذاری ۱۰ هکتار محله "فرجه مشرف" به بلوار "دکتر حسینی" شهر سنندج انجام شد، خاطرنشان کرد: این طرح با هدف توسعه و ارتقاء فضاهای سبز شهری، تغییر سیستم آبیاری و جلوگیری از هدر رفت آب اجرا شد.

شریفی افزود: عملیات حفاری و لوله‌گذاری خط انتقال آب این محدوده به طول ۱۰ هکتار بوده و الگوی کاشت به کار رفته در آن کاشت چهار هزار اصله درخت به صورت شطرنجی و با فواصل پنج متری بوده است.

وی اضافه کرد: منبع پیش‌بینی شده برای تامین آب این محدوده، چشمه کانی‌فاطمه است، اما به دلیل استفاده آب این چشمه در پارک عباس‌آباد و چند لکه فضای سبز و برای جلوگیری از مختل شدن آبیاری این قسمت‌ها از یک منبع قدیمی آب به ظرفیت ۲۰ هزار لیتر استفاده شد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج یادآور شد: برای اجرای این طرح، عملیات خاک‌برداری در ابعاد ۴۰*۶۰ سانتیمتر به مساحت ۲۶۰ مترمکعب و عملیات لوله‌گذاری خط اصلی به متراژ ۴۲۰ متر با استفاده از لوله پلی‌اتیلن ۶۳ میلیمتری ۱۰ بار و ۶۵۰ متر لوله پلی‌اتیلن ۳۲ میلیمتری ۱۰ بار انجام شده است.

کد خبر 386059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.