خودباختگی از آفت های اصلاح طلبی است

علی باقری مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در چهاردهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی گفت: یقینا جریان اصلاحات جریانی قابل نقد است، از رهبری اصلاحات گرفته تا قاعده‌ی هرم اصلاحات، اما ما به عنوان بدنه و حاملین جریان اصلاحات در پذیرش این نقدها باید مراقب باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی باقری مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در چهاردهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی اظهار کرد: این روزها بحث نقد اصلاح طلبی رایج است نقدی که دامنه هایش از درون خود اصلاح طلبان تا جریانات ضد اصلاحات کشیده شده و بحث های تندی را در جامعه مطرح کرده است. صد البته که اصلاح‌طلبی مانند هر پدیده دیگری مورد انتقاد است و ما شکر گذار این فضای انتخاباتی هستیم.

وی افزود: هر موقع که یک جریان سیاسی یا جریان اجتماعی بر طبق شرایط طبیعی با مشکل روبرو می‌شود و به تنگناهایی بر می‌خورد، این فضا مستعد نقدهای تند و غیرمنصفانه می شود و جریان اصلاحات نیز با وضعیت مشابهی روبه‌رو است.

باقری خاطرنشان کرد: بسیاری از منتقدین امروز علیرغم همه نقدها، هیچ موقع زبان به انتقاد نمی گشودند و این روزها به جرگه افراد غیر منصف پیوسته‌اند؛ این طبیعت کار است و جای دلخوری نیست.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: یکی از آفت های امروز جریان اصلاح طلبی این است که در مقابل نقدهایی که بعضاً دایره انصاف را در می نوردند، به خودباختگی و خودزنی دچار می‌شوند، یقینا جریان اصلاحات جریانی قابل نقد است، از رهبری اصلاحات گرفته تا تا قاعده‌ی هرم اصلاحات، اما ما به عنوان بدنه و حاملین جریان اصلاحات در پذیرش این نقدها باید مراقب باشیم.

باقری ادامه داد: ولی ما باید با نگاه منصفانه با این نقدها مواجه شویم و در مقابل این نقدها مراقب باشیم که نه چشم هایمان را بروی نقدها ببندیم و نه اینکه دچار خودزنی و خود ناباوری و آفت عوام زدگی مدرن شویم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات یادآور شد: امروز جریان اصلاحات با چالش‌ مهم و عمده‌ی گفتمانی و برنامه‌ای برای مواجه شدن با مشکلات و بن بست های جامعه مواجه است و همچنین ما در ایجاد تعامل با بخش هایی از حاکمیت با مشکل روبرو هستیم. تعامل مثبت و سازنده ای که بتواند منجر به پیشبرد اهداف اصلاح طلبانه شود.

باقری در پایان افزود: ما در تعامل با جامعه و توده‌ها، در متقاعد کردن به پذیرش منطق اصلاح طلبی و طریق اصلاح طلبی با چالش های جدی روبرو هستیم، این چالشها قطعاً می‌تواند مبناهای نقدهای جدی به جریان اصلاحات باشد و اصلاح طلبان می بایست اهتمام جدی بر یافتن راه هایی برای برون رفت از این چالش های چهار گانه داشته باشند و به ویژه در انتخاباتی که در پیش داریم، سامان بخشی و حل و فصل حداقل برخی از این چالش ها، پیش نیاز ورود به انتخابات پیش رو است.

کد خبر 386025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.