شیرزاد: همچنان به انتخابات امیدوار هستیم

احمد شیرزاد با اشاره به انتخابات پیش رو گفت در این انتخابات همانطوری که سید محمد خاتمی گفت واقعاً به سختی می شود مردم را پای صندوق های رای آورد و از حالا با حرف ها و حدیث های شرکت در انتخابات روبه‌رو هستیم و برخی برای شرکت در انتخابات به نوعی باج می خواهند که من شخصا با آن مخالف هستم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شیرزاد نماینده مردم اصفهان در ششمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهاردهمین کنگره عمومی سالیانه حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی اظهار کرد: فعالیت سیاسی و حزبی در زمینه اصلاح طلبی در این روزگار بسیار دشوار است زیرا ما در شرایط حماسی یا در شرایطی که به راحتی بتوانیم در طرفداران خود ایجاد هیجان کنیم، زندگی نمی کنیم.

وی افزود: بعد از دوم خرداد ۷۶ فکر می کردیم شرایط بسیار سخت و طاقت فرسا در کشور حاکم است، زیرا گروه‌های فشار به سخنرانی ها حمله کرده و آنها را تعطیل می کردند. نشریه های ما را توقیف می کردند، اما از اتفاق تمامی این شرایط دست مایه‌ای بود برای اینکه بتوانیم طبع هیجان را در مجموعه هواداران خود زنده نگه داریم و احساس حرکت و جنبش را و ضرورت عمل سیاسی در هواداران خود را فعال نگه داریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ششم تاکید کرد: امیدواریم این اتفاقات به تاریخ پیوسته باشد و هیچ رئیسی در دانشگاه اصفهان مقابل سالن همایش و سخنرانی آجر خالی نکند! امیدواریم کسی به اسم دانشجو به خودش اجازه ندهد که چوب و چماق دست گرفته و مابقی را سرکوب کند، امیدواریم کسی در هیچ  برنامه‌ای به عنوان پرسشگر، برنامه را به هم نزند و علیه سخنران شعار سر ندهد، امیدواریم جناح مقابل به این رشد و بلوغ رسیده باشد که رفتار قبل را تکرار نکند.

شیرزاد یادآور شد: تمامی جنبش اصلاحات در این خلاصه نمی‌شود که ما آمده ایم تا جلوی این گروه‌های فشار را بگیریم زیرا این موضوع در تمامی جوامع رخ داده است، اما با مقداری رشد اجتماعی برطرف می شود، قطعاً آرمان‌های ما بیش از اینها است.
در حال حاضر ما در شرایطی قرار گرفته ایم که می‌خواهیم دو پایه استقلال و آزادی را همزمان استوار نگه داریم و اکنون بخشی از جامعه به امید داشتن آزادی، استقلال را رها کرده‌اند و بهانه‌ی آنها این است که به هر طریق آزادی مردم ایران را به دست آوردند که این موضوع ، کار را برای ما سخت کرده است.

شیرزاد ادامه داد: در شرایط کنونی افراد بسیاری هستند که به بهانه جلوگیری از استکبار، ارزشی برای حقوق بشر قائل نیستند. از طرف دیگر عده ای نیز وقتی ایران با قدرت، پهپادی را ساقط می کند، ابا دارند از این که بگویند توانسته ایم از کشور دفاع کنیم، ابا دارند خوشحال باشند و خوشنودی خود را نشان دهند. در این دو گانگی کار ما سخت تر می شود و پیدا کردن مواضع صادقانه سیاسی سخت به نظر می رسد.

احمد شیرزاد با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در این انتخابات همانطوری که سید محمد خاتمی گفت، واقعاً به سختی می شود مردم را پای صندوق های رای آورد و از حالا با حرف ها و حدیث های شرکت در انتخابات روبه‌رو هستیم و برخی برای شرکت در انتخابات به نوعی باج می خواهند که من شخصا با آن مخالف هستم.

وی افزود: اما همچنان به انتخابات امیدوار هستیم، زیرا انسان به امید زنده است؛ نه اینکه از روی ناچاری امیدوار باشیم، بلکه واقعا امیدوار هستیم زیرا با تمامی فراز و نشیب هایی که در این چندین سال کشورمان طی کرده، تفاوت های زیادی نسبت به ۲۰ سال پیش بدست آورده و در بسیاری از زمینه های اجتماعی کشورمان رشد کرده است.

تعداد زیادی از ایده‌ها و نظرات روزهای نخست ما تحقق یافته است، اما متأسفانه رقیب ما بسیار ضعیف است. ای کاش اصولگرایان ما کمی تلاش می کردند، در این مدتی که تبلیغات وحشتناک علیه اصلاح طلبی راه افتاده و شرایط اصلاح‌طلبان سخت شده است، حداقل جناح مقابل می توانست از این موقعیت استفاده کند و در انتخابات مجلس موفق عمل کند، اما متاسفانه جناح مقابل بسیار ضعیف است و من تصور می‌کنم که حدود ۲۰ سالی جریان اصلاحات از جریان مقابل جلوتر است و اصلاً از این وضعیت خوشحال نیستیم زیرا اگر ما رقیبی فعال و قوی داشتیم و برنامه و ایده های نو و جدیدی برای خود داشت، ما نیز ناچار می شدیم حرکت های نو و جدیدی از خود نمایش دهیم.

به گزارش ایمنا، چهاردهمین کنگره عمومی سالیانه حزب عدالت و آزادی ایران اسلامی، صبح دیروز در تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان برگزار و اعضای شورای مرکزی و همچنین دبیرکل جدید این حزب انتخاب شدند. در ابتدای این برنامه پیام مکتوب سید محمد خاتمی خطاب به این کنگره قرائت شد.

کد خبر 386024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.