سفر آقای گوزن به اسپانیا

در هفته گذشته سفر "آقای گوزن" به ایتالیا خبر ساز شد علاوه بر آن اتفاقات مهم و رنگارنگی در فرهنگ و هنر ایران رخ داد که می توانید آن ها را مرور کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته، هفته ای پربار برای سینما و تئاتر ایران بود. در ادامه مشروح رویداد ها را میخوانید:

آقای گوزن در اسپانیا: انیمیشن آقای گوزن به کارگردانی مجتبی موسوی در جشنواره بین‌المللی فیلم انیماریو در کشور اسپانیا به روی پرده می‌رود. این انیمیشن پیش‌تر در چند جشنواره بین‌المللی از جمله جشنواره‌های کارتون سئول در کشور کره جنوبی، فیلم کوتاه در کشور ژاپن، مدیاویدیو در کشور آمریکا، انیما کوم کشور اسپانیا به نمایش در آمده و موفق به کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه انیمیشن از جشنواره «اسکپتو» ایتالیا نیز شده است.

تغییر در زمان جشنواره تئاتر فجر: زمان برگزاری جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر تغییر کرد. با انتشار فراخوان بخش دیگرگونه‌های سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر مشخص شد با توجه به انتقادهایی که نسبت به همزمانی دو جشنواره فیلم فجر و تئاتر فجر مطرح شده بود دست‌اندرکاران جشنواره تئاتر فجر تصمیم گرفته‌اند تا زمان برگزاری این رویداد تئاتری را دست کم دو روز جابه‌جا کنند؛ به این ترتیب جشنواره تئاتر فجر که طبق اعلام قبلی قرار بود از ۱۲ تا ۲۲ بهمن و دقیقا همزمان با جشنواره فیلم فجر برگزار شود به ۱۰ تا ۲۰ بهمن‌ماه تغییر زمان پیدا کرده تا دست کم اختتامیه این دو رویداد که از مهمترین بخش‌های این جشنواره‌هاست همزمان نباشد.

اعلام اسامی نامزدهای  جشن عکاسان سینما: نامزدهای مسابقه عکس پنجمین جشن عکاسان سینما که ۲۴ مرداد ماه به دبیری علی نیک رفتار برگزار می‌شود، معرفی شدند. در این دوره از مسابقه عکس جشن عکاسان سینما، محمد بدرلو برای مجموعه عکس‌های فیلم «۲۳نفر» و «سرخپوست»، امید صالحی برای مجموعه عکس‌های فیلم «شبی که ماه کامل شد»، امیرحسین شجاعی برای مجموعه عکس‌های فیلم «متری شیش و نیم» و آرزو اتحاد برای مجموعه عکس‌های فیلم «لابیرنت» نامزد دریافت تندیس بهترین عکاس سال سینما شدند.

چند متر مکعب عشق در افغانستان: همزمان با صدمین سالگرد استقلال افغانستان دو فیلم از آثار برادران محمودی به صورت ویژه نمایش داده شد. همزمان با صدمین سالگرد استقلال افغانستان جشنواره سینمایی ویژه ای در این کشور برگزار شد. در این جشنواره که از ۱۲ تا ۱۹ مرداد به مدت یک هفته به طول انجامید  صد فیلم از آثار مهم تاریخ سینمای افغانستان به نمایش درآمد و دو فیلم «رفتن» و «چند متر مکعب» برادران محمودی نیز در میان این صد فیلم نمایش داده شد.

خانه برنارد آلبا برترین نمایش سال گذشته: هجدهمین دوره اهدای جوایز مطبوعاتی انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر  عصر روز پنجشنبه ۲۴ مرداد در سالن عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد و در حضور چهره‌های شناخته هنری برگزیدگان این رویداد معرفی شدند. نشان مسئولیت اجتماعی کشور به نمایش‌های «الیور توئیست» اسماعیل فیروزی و «رستم و سهراب» میرکمال میرنصیری اهدا شد. با حضور ایرج راد و گوهر خیراندیش قدردانی از پورصمیمی انجام شد و برترین‌های تئاتر در سال ۹۷ از نگاه اعضای انجمن منتقدان خانه تئاتر معرفی شدند؛ نمایش‌های «خنکای ختم خاطره» حمیدرضا آذرنگ و «بی‌تابستان» امیررضا کوهستانی به عنوان رتبه سوم، اپرای عروسکی «عشق» بهروز غریب‌پور به عنوان رتبه دوم و نمایش «برناردا آلبا» علی رفیعی به عنوان رتبه اول معرفی شدند.

کد خبر 386018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.