پیام سید محمد خاتمی به چهاردهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران

سید محمد خاتمی در پیامی به چهاردهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی تاکید کرد: صلح راستین در سایه دو عنصر ارزشمند آزادی و عدالت برپا می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهاردهمین کنگره سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی صبح امروز- جمعه ۲۵ مرداد ماه - در تالار شهید آوینی دانشگاه اصفهان برگزار شد. سید محمد خاتمی رئیس جمهور دولت اصلاحات طی پیامی مکتوب به این کنگره اظهار کرد:  «انسان آزرده از بیداد و خشونت و تبعیض بیش از هر زمان نیازمند آزادی و عدالت است». متن پیام خاتمی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
چهاردهمین گردهمایی سراسری سازمان و عدالت و آزادی ایران اسلامی که به همت مردان و زنان، به خصوص جوانان آزاده و عدالت‌خواه برپا می شود و نشانه همت و استواری و پایداری آنان بر آزادی و عدالت است، در حالی برگزار می شود که جهان سرسام‌زده و انسان آزرده از بیداد و خشونت و تبعیض بیش از هر زمان نیازمند آزادی و عدالت است. 

صلح راستین نیز در سایه این دو عنصر ارزشمند برپا می شود. هنگامی که انسانها آزاد باشند و رابطه خود را با دیگران چه در عرصه های حیات فردی- اجتماعی و مدنی و چه در ساحت بین المللی بر اساس عدالت استوار کنند جایی برای زورگویان خشونت طلب و تأثیر گذاری آنان بر زندگی انسان‌ها نمی ماند. 

ملت شریف ، آزاده ، عدالت خواه و عزت طلب ایران که در دوران اخیر تاریخ پر فراز و نشیب خود شاهد و برپا کننده انقلابی بزرگ بوده و کوشیده است تا از دل انقلاب شکوهمند خود، جمهوری اسلامی را برآورد که باید بر پایه استقلال و آزادی استوار باشد و روح حاکم بر آن همان باشد که فلسفه برانگیخته شدن پیامبران عظیم الشأن یعنی استقرار قسط توسط خود انسانهای آزاده است.

باید در این برهه حساس که از بیرون با توطئه ها و از درون با کاستی ها روبرو است همچنان با پافشاری بر آزادی و عدالت و مطالبه آن راه خود را به سوی آینده ای بهتر، آزادتر و عادلانه تر طی کند. 

امیدوارم اعضا محترم سازمان عدالت و آزادی در انجام وظیفه خطیر روشنگری و اصلاح طلبی خود از جمله در برگزاری این گردهمایی مبارک موفق باشند.

سیدمحمد خاتمی 
مردادماه ۱۳۹۸


 

کد خبر 386012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.