سخت‌گیری صدور مجوز سمن‌ها مانع مشارکت اجتماعی است

تیران-فرماندار تیران و کرون گفت: سخت گیری در ارایه مجوز سمن ها مانع از مشارکت اجتماعی در کشور برای رفع مشکلات است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، مجید حججی در نشست با سازمان های مردم نهاد تیران و کرون با اشاره به ضرورت مشارکت اجتماعی مردم، اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران نظامی با رویکرد حکومت مردم بر مردم است که این امر مهم با افزایش سازمان‌های مردم نهاد محقق خواهد شد.

وی افزود: سخت‌گیری در ارایه مجوز سمن ها مانع از مشارکت اجتماعی در کشور برای رفع مشکلات است و این سخت گیری ها مغایر با سیاست‌های کلی نظام برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف کشور است.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه نباید مشارکت و فعالیت عمومی  جامعه را  کنترل‌کرد، گفت: مانع تراشی و رفتارهای سلیقه ای برخی از نهادها در برابر سازمان های مردم نهاد موجب توقف فعالیت‌های این نهادهای مدنی شده است.

وی با بیان اینکه شرایط ارایه مجوز در کمسیون نظارت بر تشکل های مردم نهاد تسهیل شده، خاطرنشان‌کرد:  سخت‌گیری‌ها انگیزه‌های عمومی را برای فعالیت های عمومی و اجتماعی کاهش می‌دهد و این به ضرر جامعه است.

حججی مطالبه‌گری را از وظایف سازمان های مردم نهاد بیان کرد و گفت: مطالبه‌گری در توسعه و آبادانی هر منطقه لازم است و سازمان‌های مردم نهاد بر اساس ماموریت سازمانی خود در این مسیر گام بردارند.

وی تلاش سمن‌ها را در  توسعه گردشگری، حفظ و حراست محیط زیست و میراث فرهنگی را خواستار شد و تصریح‌کرد: ظرفیت های متعددی در حوزه میراث فرهنگی وجود دارد که فعالیت سازمان‌های مردم نهاد به رونق صنعت گردشگری کمک می‌کند.

کد خبر 386006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.