تکریم عید غدیر وظیفه همگانی است

تیران-امام جمعه تیران و کرون گفت: تکریم و گرامیداشت عید غدیرخم وظیفه همگانی برای همه شیعیان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از تیران، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه تیران با اشاره به عید غدیرخم و دهه ولایت اظهارکرد: این عید از مهمترین مناسبت‌ها و اعیاد شیعیان است که باید در حد واقعی آن برای تکریم و بزرگداشت آن تلاش کرد.

وی افزود: تکریم و گرامیداشت عید غدیرخم وظیفه همگانی برای همه شیعیان جهان است و نباید این ماموریت مهم برای تبلیغ واقعه غدیر به نهاد و دستگاه خاص سپرده شود بلکه همه در اقشار و سنین مختلف نقش خود را انجام دهند.

امام جمعه تیران‌وکرون با اشاره به تاکید قرآن بر موضوع غدیر، ولایت، تقوا و معاد، تصریح‌کرد: قرآن بسیاری بر این چهار اصل تاکید داشته و این تاکید و سفارش‌ها برای ضرورت و اهمیت این چهار عنصر برای زندگی بشری است.

وی ادامه‌داد: ولایت از موضوعات اساسی زندگی هر فرد و جز مولفه های مهم شیعیان است که در عید غدیر خم به آن توجه و سفارش شده و پیامبر اکرم(ص) در خطبه غدیر به این موضوع مهم بسیاری اشاره‌ و تاکید داشته و باید ما نیز در عصر حاضر به این مسئله به خوبی توجه و در ترویج آن گام اساسی و ماندگار برداریم.

حجت الاسلام رشیدیان با اشاره به ابعاد مختلف خطبه غدیر گفت: این خطبه بسیاری مهم و از جنبه های مختلف مورد توجه است که تا قیامت جهانی حضرت مهدی(عج) به آن اشاره‌کرد و از انتصابات آن دوران پیامبر اسلام سخن گفته است.

وی اضافه کرد: سپردن کارهای بزرگ به آدم‌های کوچک و ناتوان در مدیریت که مایه خسارت به جوامع شده در این خطبه آمده که حکومت حضرت مهدی(عج) به بهترین نوع مدیریت است و افراد بر اساس توانایی مسوولیت می‌گیرند و شایسته سالاری حاکم خواهد بود.

خطیب جمعه تیران با اشاره به ضرروت توجه به ابعاد این خطبه مهم، خاطرنشان‌کرد: فعالان فضای مجازی با تحلیل خطبه غدیر و انتشار آن به ترویج مفاهیم این اتفاق بزرگ و توصیه پیامبر اسلام(ص) کمک کنند.

وی یادآورشد: رسانه ها نقش موثری در ترویج فرهنگ های بزرگ اسلامی و تبلیغ ارزش‌های دینی دارند که اختصاص فرصت به این موضوعات موجب آشنایی و یادآوری موضوعات اسلامی در جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام رشیدیان به دیدار جنبش حزب الله لبنان با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره‌کرد و گفت: توصیه‌های رهبری معظم انقلاب برای پیروزی جوامع اسلامی کارگشا است و یمن به زودی به پیروزی خواهد رسید و رشیه ظلم از جهان کنده خواهد شد.

وی به روز جهانی مسجد نیز اشاره‌کرد و گفت: برای شکوه مساجد به عنوان محور حرکت‌های اسلامی باید در این مسیر کار شود و روحانیون با تمام سختی‌ها در مسیر تبلیغ دین از مساجد حرکت کنند.

کد خبر 386000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.