صبر و مقاومت جوانان ما ابهت دشمنان را شکست

امام جمعه اصفهان با انتقاد از عملکرد دولت انگلیس نسبت به توقیف نفت کش ایران در آب‌های آزاد گفت: کشتی‌ ما در آب‌های آزاد بود ولی آن‌ها باید بدانند نباید بدون اجازه در منطقه و آب های ما وارد شوند؛ آن‌ها باید بدانند نباید و نمی‌توانند با دم شیر بازی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امروز جمعه - ۲۵ مرداد ماه - در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: گناه و نافرمانی از حضرت حق قدم قدم انسان را به سمت آتش خواهد کشید. انسان برای رسیدن به سعادت باید مراقب نفس خود باشد.

وی با بیان اینکه در کلام امام هادی (ع) آمده که یکی از مکان‌های استجابت دعا حرم مطهر امام حسین(ع) است، گفت: امیدوارم توفیق دعا در ایام محرم و مخصوصا ایام اربیعین برای همه مومنین در حرم امام حسین بدست آید.

خطیب جمعه اصفهان ضمن تبریک به مناسبت ولادت امام هادی(ع)، عید بزرگ غدیر و همچنین ولادت امام موسی بن جعفر (ع) گفت: روزهای  ۲۴ و ۲۵ ذی الحجه نیز دو روز مهم در بحث ولایت است زیرا آیات مهم مربوط به ولایت امیرالمونین و سوره هل اتی در روزهای ۲۴ و ۲۵ ذی الحجه نازل شده است، که اگر هرکدام از این آیات در روز خاصی قرار گرفته بود، ما شیعیان باید آن روز را عید می گرفتیم.

وی تاکید کرد: در ایام خوبی قرار داریم و لازم است خود را برای عاشورا آماده کنیم، ولایت و امام شناسی ما باید خیلی قوی باشد، برای امام شناسی به همه سفارش می‌کنم که دست به دامن امام هادی(ع) شوند.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه امام هادی (ع) علی رغم  همه سختی هایی که در دوران زندگی خود در تبعید داشت، شاگردان خوبی از جمله حضرت عبدالعظیم حسنی و فضل بن شاذان را تربیت کرد؛ اظهار کرد: از مهمترین فعالیت ها و آثار امام هادی، دو زیارت نامه ای است که مهمترین راهنما برای شیعیان است. اول زیارت جامعه کبیره که همه آشنا هستیم و امام راحل این زیارت را حفظ بودند، و یک زیارت امام شناسی است و جا دارد تفسیرهای زیادی بر این زیارت نوشته شود. و دوم زیارت غدیریه امیرالمومنین (ع) است، که آشنایی کم تری نسبت به این زیارت داریم.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: در خصوص امیر المومنین(ع) هرچیزی شنیده‌ایم، امام هادی در زیارت غدیریه آورده است و توصیه می کنم با توجه به این که ذکر علی را عبادت می دانیم، نسبت به خواندن این دعا همت کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان افزود: بعد از رحلت پیامبر ما شیعیان تا ۲۵۰سال رهبران معصوم داریم که مسیر را به ما نشان دادند. منتها ما باید امام را بشناسیم. 

وی در ادامه با بیان اینکه در اوایل انقلاب شاید مردم معنای "امام" را به خوبی نمی‌شناختند، و به خاطر همین ضعف شناخت معنای امام به دنبال لیبرال ها رفتند، اضافه کرد: امامتی که ما قائلیم فقط ریاست بر مردم نیست. باید توجه داشت که "امامت" و "رهبری" با امامت معصومین (ع) متفاوت است، ما برای ۱۲ معصوم و در راس آنها خود پیامبر، "امامت" قائلیم. امامتی بالاتر از امامتی که خدا به حضرت ابراهیم (ع) داده بود. امامت مانند مقام پیغمبری یک مقام خدادادی است و سن ملاکی برای این مقام نیست. 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: اگر مردم این افراد برگزیده خداوند را برای رهبری انتخاب کنند، انتخاب درستی است و رای مردم، تاثیری در مشروعیت این امامان ندارد؛ در صورتی که اگر مردم یک ظالم را به عنوان رهبر انتخاب کنند، مشروع نیست. مثل این است که مردم فردی را به عنوان امام جماعت انتخاب کنند و جمعیت انبوهی نیز به او اقتدا کنند، ولی او شرایط شرعی امام جماعت را نداشته باشد، پس مشروع نیست.

امام جمعه اصفهان ادامه داد: دو نوع امامت داریم، یکی امامتی است که خداوند شخصی را به عنوان رهبر انتخاب می‌کند، و در روز غدیر نیز پیامبر(ص) قصد تعیین امامت الهی و بیان این معنا را برای امت داشتند، و با اشاره به آیه قرآن که می فرماید "ولی" و "امام" شما نسبت به خود شما بر شما ارجحیت دارد، از مردم اقرار گرفت، یعنی اختیار پیامبر بر انسان مانند اختیار خداوند بر انسان است، و پس از تایید مردم بر این اختیار فرمود: هر کس من مولا و پییشوای او هستم، پس این علی هم پیشوا و امام اوست و در ادامه در حق دوستان و پیروان آن حضرت که ولایت حضرت را می پذیرند دعا فرمودند.

خطیب جمعه اصفهان تاکید کرد: همواره باید دعا کنیم که این ولایت و هدایت از ما گرفته نشود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به ۲۶ مرداد، سالروز ورود اولین گروه آزادگان به میهن اسلامی افزود: تلاش های فراوانی صورت گرفت تا این عزیزان از انقلاب و از این مکتب برگردند، حتی تعدادی شهید شدند، اما در راه خود ثابت قدم بودند.

آیت الله طباطبایی نژاد ضمن مقایسه صبر و مقاومت آزادگان در قبال شکنجه های دوران اسارت با صبر و مقاومت عمار یاسر صحابه خاص پیامبر افزود: آن مقاومت و افتخارات و افتخارات امروز سپاهیان، ارتشیان و نیروهای مسلح است که روز به روز در حال شکستن ابهت دشمنان اسلام است و جرات را از انگلیس برای توقیف کشتی ایرانی گرفته است، چون اگر توقیف کرد، ناگزیر است با افتضاح پس بدهد کما اینکه در حال پس داد است.

وی با انتقاد از عملکرد دولت انگلیس نسبت به توقیف نفت کش ایران در آب‌های آزاد گفت: کشتی‌ ما در آب‌های آزاد بود ولی آن‌ها باید بدانند نباید بدون اجازه در منطقه و آب های ما وارد شوند؛ آن‌ها باید بدانند، نباید و نمی‌توانند با دم شیر بازی کنند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: باید قدردان این جوانان افتخار آفرین باشیم و فرزندان ما باید جایگزین این عزیزان باشند و پرچم باید به دست آنها سپرده شود و باید با روشن دلی و صبر و استقامت راه را برای ظهور حضرت مهدی(عج) باز کنیم.

کد خبر 385997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.