حضور پررنگ شرکت کنندگان خارجی در جشنواره بیست و هشتم

بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از یازدهم لغایت چهاردهم مهرماه سال ۱۳۹۳ در شهر اصفهان و به دبیری مهدی مسعودشاهی برگزار شد و شصت و چهار کشور خارجی در این دوره از جشنواره حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،در بیست و هشتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان،سیزده داور کودک و نوجوان از میان شرکت کنندگان خارجی نیز حضور داشتند.محمد،هنرمند نقاش فلسطینی،نقاشی را که از یک شب تا صبح کشیده بود،از غزه به این جشنواره اهدا کرد.

در مراسم اختتامیه از حسن اکلیلی،هوشنگ حریرچیان و محمد علی میاندار،سه تن از هنرمندان پیشکسوت اصفهانی تقدیر به عمل آمد.بخش های جنبی این دوره از جشنواره شامل مرور بر آثار خالق پینگو(اوتمار گوتمن) ،چشم انداز سینمای ژاپن، مروری بر فیلم های سرزمین چک و مروری بر فیلم های کوتاه چک بودند.

در بخش مسابقه سینمای ایران فیلم هایی نظیر "باغ بهشت" به کارگردانی مرتضی محمدیان، "تتل و راز صندوقچه" اثر وحید گلستان و فراراز قلعه رودخان به کارگردانی غلامرضا رمضانی حضورداشتند؛ همچنین در بخش سینمای بین الملل فیلم هایی چون "داستان کریسمس" اثر لورنس بلاک و پرواز سبک بال به کارگردانی پائولوبیانیچی از کشور ایتالیا شرکت داشتند که فیلم پرواز سبک بال به عنوان بهترین فیلم در بخش سینمای بین الملل،پروانه زرین را دریافت کرد.

در بخش سینمای ایران فیلم "قول" به کارگردانی محمدعلی طالبی به عنوان بهترین فیلم شناخته شد و  غلامرضا رمضانی برای فیلم "فرار از قلعه رودخان" ،پروانه زرین بهترین کارگردانی دریافت.همچنین محسن جسور برای فیلمنامه آوا پروانه زرین بهترین فیلمنامه را کسب کرد.

"فرار از قلعه رودخان" داستان دانش آموزانی از شهرستان میبد است که همراه معلم خود به اردوی شمال رفته اند و معلم که به آنها قول دریا داده است، به دلایلی به قول خود عمل نمی کند و تعدادی از دانش آموزان تصمیم می گیرند از قلعه رودخان برای رفتن به دریا فرار کنند که در میانه راه به افراد خلافکار برخورد می کنند و داستان ادامه پیدا می کند.

فیلم "قول" در بخش بین الملل نیز موفق به کسب پروانه زرین بهترین کارگردانی شد و پروانه زرین بهترین فیلمنامه بخش بین الملل به فیلم سریع تر ادی! به گریت امبرشت از کشور بلژیک رسید.

کد خبر 385974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.