ایجاد مدارس با هدف آموزش آموزه‌های دینی در مرزها ضروری است

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ایجاد مدارس با هدف شکوفایی استعدادهای مختلف و آموزش آموزه‌های دینی در مرزها ضروری است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش ‌و پرورش، سید جواد حسینی از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی مناطق محروم، مرزی و عشایری در آموزش‌وپرورش با سه هدف ایجاد عدالت، رفع محرومیت و ارتقای کیفیت آموزشی خبر داد.

وی اظهارکرد: در این شورا با به‌کارگیری ظرفیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی تلاش خواهیم کرد تا سطح آموزشی مناطق محروم، مرزی و عشایری را افزایش دهیم.

حسینی به موقعیت منحصر به ‌فرد مرزهای ایران اشاره و اظهار کرد: در اغلب مرزهای کشور اقلیت‌های قومی و مذهبی سکونت دارند و از طرفی اکثریت همین اقوام در بیرون مرزها وجود دارند و این موضوع می‌تواند چالش آفرین باشد اما علیرغم این موضوع همواره شاهد همگرایی و مشارکت به ‌مراتب بهتر مرزنشینان در شاخص‌های مختلف ازجمله انتخابات هستیم به‌طوری‌که آن‌ها عملکردی هماهنگ و گاهی پررنگ از متن کشور دارند.

سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش اضافه کرد: ایجاد برخی مدارس با هدف ایجاد زمینه شکوفایی استعدادهای مختلف و آموزش آموزه‌های دینی در مرزها ضروری است. در این مناطق باید به نحوی هدف‌گذاری کرد تا دانش آموزان این مناطق با رویکرد مسئله محورانه و با توجه به مسائل منطقه‌ای آموزش‌های لازمه را فراگیرند.

وی افزود: استفاده از شبکه‌های الکترونیکی، بهره‌مندی از مدارس از راه دور، تقریب مذاهب، هویت بخشی محلی، ملی، دینی و بین‌المللی در دستور کار این شورا خواهد بود.

کد خبر 385947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.