دژپسند: اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت نیست

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد پویایی است که توسعه درون‌زا و برون نگر را مورد نظر دارد و تعامل با اقتصاد جهان را از زاویه انتقال فناوری های نو و صادرات و افزایش سهم ایران در بازار بین الملل و تامین مالی مورد توجه قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرهاد دژپسند، عصر امروز پنجشنبه - ۲۴ مردادماه - در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان اصفهان، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی نسبت به سیاست های پشتیبان این سند و برخلاف تصور نادرست بعضی از افراد که اطلاع دقیقی از تعاریف آن ندارند، کشیدن حصار به دور خود و زندگی ریاضتی نیست.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصاد پویایی است که توسعه درون‌زا و برون نگر را مورد نظر دارد و تعامل با اقتصاد جهان را از زاویه انتقال فناوری های نو و صادرات و افزایش سهم ایران در بازار بین الملل و تامین مالی مورد توجه قرار می دهد.

وزیر اقتصاد گفت: در داخل کشور نیز توسعه درون زا به معنای استفاده از تمام ظرفیت های اقتصاد برای ایجاد جهش در رشد اقتصادی و افزایش درآمد سرانه کشور است، در این مسیر وقتی بحث  شرکت‌های دانش بنیان مطرح می شود به معنای سرآمد بودن اقتصاد است و جهت گیری آن این است که در سال افق بتوانیم در منطقه از نظر اقتصاد دانش بنیان رتبه اول را داشته باشیم.

دژپسند افزود: اقتصاد مقاومتی مفهومی است که علاوه برافزایش تاب آوری اقتصاد، پویایی و بالندگی اقتصاد را رقم می‌زند. یعنی در اقتصاد مقاومتی به دنبال ایجاد اقتصاد مقاوم و ایستا نیستیم بلکه هدف اقتصاد مقاوم پویا و پر تحرکی است که در ذیل آن اشتغال زایی و درآمد سرانه مستمر و پایدار داشته باشیم و بتوانیم در بسیاری از زمینه ها الگویی برای کشورهای دنیا باشیم.

وی تاکید کرد: استان اصفهان یکی از قطب های صنعت کشور است و قابلیت ها و ظرفیت های خوبی در اختیار دارد که به کمک آن ین استان می‌تواند نماد اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد منطقی پر تحرک باشد.

وزیر اقتصاد گفت: اگر ستاد اقتصاد مقاومتی در این استان به خوبی فعالیت کند می‌تواند مصوبات و مقرراتی ارائه دهد که به عنوان الگو برای سایر استان ها ارائه شود.

دژ پسند افزود: خوشبختانه مطالبات استان اصفهان به مرحله ای رسیده است که می تواند مبنای کار ستادهای اقتصاد مقاومتی باشد، بهتر است در جلسات آینده، برنامه های بلند مدت توسعه در اقتصاد مقاومتی را در ابعاد منطقه ای داخل استان بررسی کنیم و جهت گیری ای داشته باشیم که تا پایان دولت دوازدهم اصفهان از نظر اقتصاد مقاومتی وضعیت مشخصی پیدا کند و بتواند الگویی برای کشور باشد.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های متولی اقتصاد همچون صنعت، کشاورزی و آب همچنین بخش های علم و فناوری برای تحقق اقتصاد تاب آور بالنده پویا ماموریت سنگینی دارند، اصفهان همیشه پیشرو بوده و در این زمینه نیز کارنامه خوب و قابل قبولی خواهد داشت و من امیدوارم بتوانم به عنوان وزیر معین در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام وظیفه کنم تا اقتصاد مقاومتی را در سیاست های جامع مالی پیاده سازی کنیم.

کد خبر 385946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.