تنهای تنها در بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک

بیست و هفتمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان از پانزدهم الی نوزدهم مهرماه سال ۹۲ در اصفهان به دبیری سید احمد میرعلایی برگزار شد. در این دوره از جشنواره حضور سه تن از بازیگران مشهور سینما به عنوان داور به چشم میخورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این دوره از جشنواره بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، نیکی کریمی و ویشکا آسایش به عنوان داور در بخش های مختلف حضور داشتند؛ همچنین این دومین سالی بود که سازمان یونیسف با جشنواره کودک همکاری می کرد و مهتاب کرامتی، فرشته طائرپور، بهاره یگانه فر، پانته آ معصومی و جعفر گودرزی را به عنوان داور برای حضور در چشنواره معرفی کرد.

در بخش فیلم های بلند مسابقه سینمای ایران فیلم هایی نظیر تنهای تنهای تنها به کارگردانی احسان عبدی پور، تابستان طولانی اثر علی خزایی فر، عملیات مهدکودک به کارگردانی فرزاد اژدری و سه گانه گنجشکک اشی مشی به کارگردانی وحید نیکخواه آزاد، مسعود کرامتی و محمد قربان کریمی حضور داشتند.

بخش سینمای بین الملل جشنواره نیز شاهد حضور فیلم هایی نظیر یوکو به کارگردانی فرانز سیکابوچ، سس گوجه فرنگی پتی اثر تیناون تاربن و کودک خشمگین به کارگردانی هوانگ لی بود. از بخش های جنبی این دوره میتوان به مسابقه فیلمسازان جوان اصفهانی اشاره کرد که زاون قوکاسیان، محمد سعید محصصی، محمود افسریان و محمد رضا عرب آثار این بخش را داوری کردند. مراسم بزرگداشتی برای شمسی فضل اللهی، دنیا فنی زاده وناصر طهماسب برگزار و از حافظ احمدی عکاس و فلم بردار تجلیل شد.

پروانه زرین بهترین فیلم در بخش سینمای ایران به ادریس عبدی پور و پروانه زرین بهترین کارگردانی به احسان عبدی پور برای فیلم تنهای تنهای تنها اهدا شد و سید هادی محقق برای فیلم او خوب سنگ میزند پروانه زرین بهترین فیلمنامه نویسی را کسب کرد. تنهای تنهای تنها در بخش بین الملل نیز پروانه زرین بهترین فیلم نامه را از آن خود کرد و فیلم او خوب سنگ میزند در بخش بین الملل به عنوان بهترین فیلم شناخته شد.

فیلم تنهای تنهای تنها درباره عبدالکریم معروف به رنجرو پسرکی بوشهری است که در یکی از روستاهای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر زندگی می‌کند. او با پسرکی روسی، که پدرش از مهندسان روسی نیروگاه است دوست می‌شود؛ اما تحولات جهانی بویژه پرونده هسته‌ای ایران و واکنش‌های اطرافیان، دوستی صادقانه و بی‌آلایش آنها را تهدید می‌کند.

رنجرو چند بار در پی سرزنش‌های خانواده‌اش، که می‌ترسند او بر اثر این رفاقت، کمونیست شود، از دوست روس‌اش جدا می‌شود تا اینکه سرانجام به خاطر گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، فعالیت نیروگاه متوقف می‌شود. مهندسان روس بوشهر را ترک می‌کنند، بوی جنگ به مشام می‌رسد و نیروهای ارتش آماده دفاع می‌شوند.

کد خبر 385929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.