پوربافرانی: از تصمیمات سلیقه‌ای در حوزه اقتصاد خودداری شود

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: در گذشته سیاست های ارزی، بانکی و طلا داشته ایم که بازار را با مشکلاتی روبه رو کرد و امیدواریم در حوزه اقتصاد ضمن تقویت استفاده از عناصر و پتانسیل های قوی از تصمیمات سلیقه‌ای افراد در حوزه اقتصاد خودداری شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی پوربافرانی، عصر امروز پنجشنبه - ۲۴ مردادماه - در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی استان اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین و بهترین الگو برای اقتصاد کشور است، اما باید دید چقدر در اجرای این الگو موفق عمل کرده‌ایم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه شود دولت الکترونیک است، بخشی از کار دولت الکترونیک کم کردن هزینه‌ها است، اما دولت نتوانسته است در این زمینه موفق عمل کند.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: املاک و دارایی‌های دولت در سطح کشور و به ویژه در استان اصفهان وضعیت نامناسبی دارد، در حوزه فروش املاک دولتی مازاد، روند بسیار کند است.

پوربافرانی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی کوتاه کردن راه‌ها است، افزود: متاسفانه در حوزه بانکی، اگر بخش های مختلف در تسهیلات اشتغال مراجعه کنیم درصد کمی از تسهیلات جذب شده و ۹۰ درصد آن به دلیل مشکلات بانکی انجام نشده ‌است.

وی اضافه کرد: بانک‌ها وحدت رویه ندارند، به عنوان نمونه کارخانه‌ای که وام ارزی گرفته و هنوز به بهره برداری نرسیده است، بانک بدون توجه به چرایی به بهره برداری نرسیدن کارخانه، سررسید وام را به اجرا می‌گذارد و کارخانه‌ای که هنوز افتتاح نشده را پلمب می‌کند.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: در حوزه بانکی وزارت اقتصاد باید ورود جدی داشته باشد، به خصوص که حتی مردم نیز برای دریافت تسهیلات بانکی با ضمانت‌های سخت روبه رو هستند به گونه‌ای که از دریافت وام منصرف می‌شوند و انگیزه‌های تولید اشتغال از بین می‌رود.

پوربافرانی افزود: سخت‌گیری بانک‌ها در ضمانتنامه‌های بانکی لزومی ندارد و اگر واقعاً بانکداری الکترونیک و اسلامی داریم، باید بتوانیم ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه را تسریع کنیم.

وی اضافه کرد: در سطح استان اصفهان حداقل ۱۰ شهرستان که کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند وجود دارد که فاصله زیادی نیز با مرکز استان یا شهرستان‌های بزرگ دارند و نتوانسته‌ایم بانکی که بتواند همه عملیات‌های بانکی را انجام دهد در این شهرستان‌ها ایجاد کنیم.

عضو فراکسیون تولید و اشتغال مجلس گفت: اگر بخواهیم شرایط فعلی را با مدت‌های مشابه مقایسه کنیم، روند رو به رشد و توسعه‌ای در حوزه اقتصاد شاهد بوده‌ایم.

پوربافرانی خاطر نشان کرد: در گذشته سیاست‌های ارزی، بانکی و طلا داشته‌ایم که بازار را با مشکلاتی روبه رو کرد و امیدواریم در حوزه اقتصاد ضمن تقویت استفاده از عناصر و پتانسیل‌های قوی از تصمیمات سلیقه‌ای افراد در حوزه اقتصاد خودداری شود.

کد خبر 385927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.