لیلاز: در مجلس هفتم، ته مانده لیوان احمدی‌نژاد را به عنوان تبرک سر کشیدند

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می پردازد:

جریان اصلاحات نیازمند اصلاح روش و بازنگری درونی است

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و چهره سیاسی اصلاح طلب درباره اظهارات اخیر دبیر کل حزب کارگزاران مبنی بر اینکه "اصلاحات از ابتدا تاکنون رهبری نداشته" گفت: ببینید اثرگذاری برخی شخصیت ها به دلیل بعد معنوی آنها و شخصیت کاریزماتیکی که دارند بر افکار عمومی، رفتار مردم و ایجاد تحولات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بسیار مشهود و قابل توجه است، فکر می کنم شخصیت آقای خاتمی هم در این زمینه کاملا مشخص است وی در پاسخ به اینکه آیا جریان اصلاحات رهبر ندارد، افزود: این برداشت آقای کرباسچی است، اما بنده لزوما نظر ایشان را قبول ندارم. این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره لزوم بازنگری درونی در اصلاحات ادامه داد: هر جریان موثر سیاسی در درون خود نیازمند بازنگری مستمر است تا به روز و زنده مانده و منطبق با اقتضائات و تحولات روز پاسخگوی نیازها باشد، در این راستا جریان اصلاحات هم مانند هر جریان سیاسی اگر بنا دارد برای مردم محلی از إعراب داشته باشد حتما نیازمند اصلاح روش و بازنگری درونی است.وی در توضیح مصادیقی که در جریان اصلاحات نیازمند تغییر است گفت: اصلاحات در حوزه هایی همچون اجماع سازی، هدف گذاری ها، ائتلاف سازی ها و به طور کلی هر زمینه ای که امروز در ارتباط با مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی می بینیم به صورت مستمر ارزیابی و بازنگری کنیم تا بتواند موثر واقع شود. ابتکار درباره نگاه ائتلافی یا مستقل اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس گفت: فکر می کنم رویکرد ائتلاف قوی بین تمام کسانی که دلسوز آینده ایران هستند باید مدنظر قرار گیرد. تاکید می کنم ائتلاف بین دلسوزان ایران و کسانی که نگران افراط گرایی و حضور کسانی هستند که برای سوءاستفاده یا مقاصد شخصی و حزبی می خواهند آینده ایران را تحت تاثیر قرار دهند، بیش از هر زمان دیگری کارساز است. 

تمامی قله‌های مرزی شمال غرب تحت تسلط نیروهای سپاه است

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مناطق مأموریتی نیروی زمینی سپاه در شمال غرب کشور در ارتفاعات مرزی شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت بازدید کرد. وی در این بازدید با اشاره به اینکه رزمندگان نیروی زمینی سپاه پرچم جمهوری اسلامی را در اقصی نقاط مرزها و در بالاترین ارتفاعات برافراشته نگه داشته‌اند، گفت: ما از رزمندگان ایران اسلامی که با آزادگی، ایمان و عزم راسخ خود برای پاسداری از مرزهای ایران اسلامی همواره آماده فداکاری هستند، قدردانی می‌کنیم سلامی با بیان اینکه  استقرار پاسگاه‌ها، برجک‌ها و نیروهای مرزی ایران در برخی نقاط برای نخستین بار اتفاق افتاده است و می‌توان این  موفقیت را یک رخداد تاریخی نامید، تأکید کرد: تمامی قله‌های مرزی شمال غرب تحت تسلط و اشراف همه‌جانبه نیروهای مؤمن و انقلابی سپاه قرار دارد و امنیتی که در این نقاط وجود دارد، شاهکار با عظمتی است که فرزندان این مرز و بوم به لطف و مدد الهی  در این نقاط مرزی خلق کرده‌اند. سلامی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران یک قدرت مستقل در جهان است، گفت: ایران اسلامی بی‌تأثیر از قدرت‌های جهانی، استقلالِ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی خود را حفظ کرده و این استقلال ساختاری به الگویی بی‌بدیل برای جهانیان مبدل شده و جلوه‌گری‌های آن بسیاری از ملت‌ها و کشورها را تحت دامنه تأثیر خود قرار داده است.

پاسخ معاون سیاسی سپاه به شعار "سوریه را رها کن / فکری به حال ما کن"

سردار یدالله جوانی در نشست استانی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با تاکید بر لزوم گفتمان‌سازی بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: اصلی‌ترین جهاد، جهاد امیدآفرینی است؛ باید آن عوامل امیدآفرین را تبیین کرد که این مهم نیاز به ذهن فعال و زبان گویا دارد.وی، آماده‌سازی اذهان را هدف اصلی این جلسات عنوان کرد و گفت: بدین وسیله می‌توان در لایه‌های مختلف جامعه اقداماتی را انجام داد تا گفتمان شکل گیرد.جوانی یادآور شد: در رویکرد جدید ایران مسیر مقاومت فعال است و جمهوری اسلامی علی‌رغم ادعاهای پوچ و واهی به هیچ‌ عنوان در بن‌بست قرار ندارد؛ ثمره مقاومت فعال این است که ملت ایران قادر است از جنگ اقتصادی و تحریم‌ها عبور کند و بیش از هر زمان دیگری درخشش داشته است.وی گفت: انقلاب اسلامی ظرفیت تداوم‌بخشی به تمدن‌سازی اسلامی را دارد، لذا می‌بایست به این مهم توجه ویژه مبذول داشت و در این حوزه نقشه‌های دشمنان را با شکست مواجه کرد.جوانی با بیان اینکه شعار "سوریه را رها کن / فکری به حال ما کن" نشان از بی‌بصیرتی این افراد دارد، گفت: روشنگری ذهن و مغز یعنی همین؛ چرا که یک ذهن آگاه و روشن هیچ‌گاه چنین شعاری سرنمی‌دهد؛ اگر مدافعان حرم نبودند امروز باید با این تروریست‌ها در کرمانشاه می‌جنگیدیم، سند این حرف چیست؟ آیا سندی بالاتر از سخنان داعش است که بعد از عراق تصرف ایران را در دستور کار خود قرار داده است.

یادمان نرفته در مجلس هفتم، ته مانده لیوان احمدی‌نژاد را به عنوان تبرک سر کشیدند

سعید لیلاز عضو حزب کارگزاران پیرامون موضوع اختیارات رئیس جمهور گفت: در روزهای اخیر یک نماینده اصولگرا و یکی از نمایندگان ادوار مجلس گفته‌اند هیچ رییس‌جمهوری به اندازه آقای روحانی از اختیارات کافی برخوردار نبوده است. روشن است که این حرف درستی نیست. همه ما می‌دانیم بسط یدی که آقای احمدی‌نژاد به خصوص بین سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ داشتند، در طول تاریخ بعد از انقلاب هرگز سابقه نداشته است. موقعیت و اختیارات آقای روحانی با آقای احمدی‌نژاد قابل مقایسه نیست، آقای احمدی‌نژاد بدون اینکه از کسی استعلام کند یا لازم باشد که از جایی تاییدیه بگیرد، تقریبا تمام محتویات صندوق دخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی را با طرح‌ها و برنامه‌هایی که داشت، خالی کرد. بدون هیچ‌گونه هماهنگی با مجلس و یا بقیه جاها.

ما یادمان نرفته است که اول آقای احمدی‌نژاد در جایی هزینه می‌کرد یا تصمیم به انحلال یک سازمان را عملی می‌کرد و بعد مجلس و دستگاه‌های نظارتی دیگر خود را لنگان‌لنگان دنبال ایشان می‎کشاندند و کارها و تصمیم‌های‌شان را تایید می‌کردند. همچنین ما یادمان نرفته است که در مجلس هفتم، ته مانده لیوان آقای احمدی‌نژاد را به عنوان تبرک سر کشیدند و رییس محترم وقت دیوان محاسبات، رسما اعلام کرد که دولت آقای احمدی‌نژاد آنقدر پاک است که نیاز به هیچ‌گونه حسابرسی، مراقبت و نظارتی ندارد.

این وضع حداقل تا چهار، پنج سال اول که بین‌شان دعوا نشده بود، وجود داشت. در شرایط امروز که حتی محتویات صندوق توسعه ملی به کلی از قدرت دولت خارج است و قابل مقایسه با دوره آقای احمدی‌نژاد نیست، معلوم است که اختیارات آقای روحانی را هم نه تنها نمی‌توان با دولت آقای احمدی‎نژاد مقایسه کرد بلکه اگر کمتر از آقای خاتمی نباشد، بیشتر از آن هم نیست.

دین در معرض هجوم دشمن قرار گرفته است

 آیت الله رئیسی در جمع علما و روحانیون استان کردستان، اظهار کرد: رصدکنندگان علم و دانش در جامعه، دیده بانانی هستند که نمی‌گذارند ساحت دین به تحجر و التقاط و تفکرهای تکفیری آلوده شود و دین و افکار عمومی جامعه را از هرگونه انحراف حفظ می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز دین در معرض هجوم دشمن قرار گرفته است، افزود: در سایت‌ها، رسانه‌های مجازی و در عرصه‌‎های مختلف تلاش می‌کنند که در دل مردم شبهه ایجاد کنند و مردم را با تردید مواجه نمایند.

رئیس قوه قضاییه خطاب به علما و روحانیون استان کردستان تاکید کرد: بر شما و بر همه عالمان است که برای افزون کردن معنویت جامعه، پیش بینی آنچه که دشمن دارد انجام می‌دهد و پیشگیری از آنچه دشمن به دنبال تحقق آن است تلاش کنند و ایمان و معنویت برای جامعه سرمایه بزرگی است.

کد خبر 385914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.